Trwają prace przy połączeniu al. Krzyżanowskiego z ul. Wieniawskiego. Kiedy nową drogą pojadą kierowcy?

7 godzin temu
Zaawansowanie robót drogowych na nowym odcinku jest w tej chwili na poziomie ok. 70% (Fot. MZD Rzeszów)

Trwają już zaawansowane roboty związane z realizacją w/w inwestycji. Na obecną chwilę zakończono roboty związane z rozbudową skrzyżowania projektowanej drogi z Al. Armii Krajowej na długości ok. 300 m i al. prof. A. Krzyżanowskiego na długości ok. 60 m. Wykonano nowy prawoskręt w kierunku drogi KDG, przebudowano ciągi pieszo – rowerowe, zatokę autobusową oraz wykonano nową nawierzchnię bitumiczną. Przebudowie uległa również infrastruktura techniczna oraz oświetlenie uliczne.

Ze względu na zmianę geometrii skrzyżowania została wykonana przebudowa istniejącej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i al. prof. Adama Krzyżanowskiego, która została uruchomiona w dniu 01.09.2025 r.

Pozostało do wykonania oznakowanie poziome. Również zakończono przebudowę przepustu na ul. Wieniawskiego wraz z przebudową nawierzchni na długości 30 m.

Odnosząc się do zaawansowania robót na nowo budowanej drodze KDG to zakończono roboty związane z budową kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej, gazowej oraz budową kanału technologicznego. W zakresie robót drogowych to wykonano dolne warstwy podbudowy. Natomiast w miesiącu październiku planowane jest ułożenie warstw bitumicznych. w tej chwili dalej kontynuowane są roboty związane z wykonanie dolnych warstw konstrukcyjnych chodnika i ciągu pieszo-rowerowego oraz układaniem nawierzchni z kostki brukowej. Zaawansowanie robót drogowych jest na poziomie ok. 70%. Dobiegają końca roboty związane w wykonaniem słupów pod ekrany akustyczne. Również kontynuowane są roboty związane z budową linii kablowej oświetlenia ulicznego wzdłuż nowo budowanej drogi wraz z posadowieniem słupów oświetlenia ulicznego (wykonano ok. 80%).

Wykonawcą robót jest Firma EUROVIA. Wartość inwestycji to 44,4 mln zł. Planowany termin zakończenia inwestycji – koniec roku 2025 r.

Docelowo zakres inwestycji obejmuje budowę nowej drogi o długości 1,4 km o szerokości jezdni 7,0 m wraz z budową obustronnych chodników o szerokości 2,0m oraz budowę ścieżek rowerowych o szerokości 2,5 m, budowę zatok autobusowych, budowę/przebudowę odwodnienia ulicznego, budowę oświetlenia ulicznego wraz z przebudową infrastruktury technicznej oraz budowę ekranów akustycznych.

Idź do oryginalnego materiału