Zaskakujący debiut dacii. Internauci: „To auto jest brzydsze od fiata multipla”. To prawda?

2 godzin temu
Zdjęcie: Kontrowersyjny design Dacii Hipster. „To auto jest brzydsze od Fiata Multipla”? | foto Dacia FB


Dacia hipster concept od razu wywołuje mieszane emocje. Samochód wygląda tak, jakby ktoś zbudował go z dużych, geometrycznych klocków. Prosta bryła, pionowe powierzchnie i brak tradycyjnych zwisów sprawiają, iż pojazd przyciąga wzrok przechodniów i dziennikarzy. Koła ustawiono w samych narożnikach, by maksymalnie wykorzystać niewielką długość – zaledwie 3 metry.

Kompaktowe wymiary i wygodne rozwiązania

Auto mierzy 1,55 m szerokości i 1,52 m wysokości, co czyni je niezwykle poręcznym w ciasnych uliczkach czy na zatłoczonych parkingach. Projektanci zadbali o to, aby pomimo mikroskopijnych rozmiarów w środku zmieściły się cztery osoby. Wsiadanie ułatwiają szerokie drzwi, a dostęp do tyłu jest możliwy dzięki mechanizmowi podnoszenia foteli przednich. Dodatkowym plusem jest okno dachowe, które rozświetla kabinę i daje poczucie większej przestrzeni.

Hipster nie jest kolejnym autem, które próbuje zaskakiwać nowoczesnymi panelami i ogromnymi wyświetlaczami. Tutaj centralne miejsce zajmuje stacja dokująca dla telefona. Telefon pełni funkcję kluczyka, wyświetlacza podstawowych danych, systemu nawigacyjnego i multimedialnego. To odważne, ale i logiczne rozwiązanie – większość kierowców i tak korzysta z własnych urządzeń podczas jazdy.

Bagażnik – od zakupów do dużych ładunków

Jednym z atutów modelu jest modułowy bagażnik. Gdy tylna kanapa jest zajęta, pojemność wynosi 70 litrów, co pozwala przewieźć podstawowe zakupy. Po złożeniu kanapy przestrzeń rośnie do 500 litrów, co przy długości auta na poziomie 3 metrów jest wynikiem imponującym. Dwuczęściowa, pionowa klapa otwierająca się na całą szerokość ułatwia dostęp i załadunek.

Nieoficjalne doniesienia mówią, iż Hipster może trafić do produkcji w 2027 roku. Co więcej, auto ma zachować swój kontrowersyjny wygląd – pudełkowatą bryłę i minimalistyczne wnętrze.

Największą sensacją jest cena. Samochód ma kosztować około 15 tys. euro, czyli 63 tys. zł. jeżeli takie prognozy się potwierdzą, Hipster może całkowicie odmienić rynek.

Obecnie najtańszym elektrykiem na polskim rynku jest Dacia Spring. Mierzy 3,7 metra i kosztuje od 77 tys. zł. Dzięki programowi dopłat NaszeAuto można obniżyć tę cenę choćby o 40 tys. zł. Hipster, jeżeli utrzyma cenę 15 tys. euro, z dopłatami mógłby stać się absolutnym liderem w segmencie.

Auto nie tylko dla hipsterów

Choć nazwa sugeruje młodych mieszkańców dużych miast, eksperci przewidują, iż auto może zainteresować również osoby starsze. Prostota obsługi, brak nadmiaru elektroniki i atrakcyjna cena to czynniki, które działają na wyobraźnię seniorów.

Idź do oryginalnego materiału