PKP PLK podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej modernizacji linii kolejowych nr 91 i 92 z Rzeszowa do Przemyśla i Medyki.
Trasy te stanowią podkarpacki odcinek ważnego międzynarodowego korytarza kolejowego E30 (Kraków–Medyka–granica państwa), który łączy Polskę z Ukrainą.
Dzięki przyszłej inwestycji maksymalna prędkość pociągów pasażerskich i towarowych zostanie zwiększona z 120 km/h do 160 km/h, co przełoży się na szybsze i wygodniejsze podróże oraz zwiększoną przepustowość i efektywność przewozów towarowych.
Dokumentacja ma być gotowa w ciągu 32 miesięcy i kosztować prawie 112 mln zł netto.
Projekt obejmie modernizację torów, sieci trakcyjnej, rozjazdów, peronów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, systemów informacji pasażerskiej oraz cyfrowej łączności. Uwzględnia również infrastrukturę niezbędną do sprawnej odprawy granicznej – zarówno pasażerskiej (na stacjach Przemyśl i Medyka), jak i towarowej (w Medyce).
Ponadto planowana jest budowa nowego terminala pasażerskiego w Przemyślu oraz terminala towarowego w Medyce.
Umowę realizuje konsorcjum firm Dohwa Polska Sp. z o.o. Sp.k. (lider) i Dohwa Engineering Co. Ltd.

Grafika: PKP PLK