Estakada powstaje w sąsiedztwie biurowca Koga, u zbiegu Trasy Sucharskiego i ul. Andruszkiewicza. Umożliwi ona jadącym tą ulicą samochodom wyjazd z niej bezpośrednio w kierunku Warszawy. w tej chwili pojazdy mogą skręcić jedynie w kierunku portu.
Estakada na stalowych dźwigarach
Inwestycja ta jest jednym z elementów projektu drogowego, który ma poprawić dostępność terenów inwestycyjnych w rejonie Portu Północnego.
Powstająca właśnie przeprawa będzie miała 57 metrów długości. Będzie to wiadukt na dźwigarach stalowych, choć wykonywany będzie w nieco innej technologii niż ten, który powstaje w tej chwili niecały kilometr dalej, w ul. Elbląskiej.


– Długość wiaduktu, wraz z najazdami, to około 300 metrów. Mniej więcej na takim odcinku Trasy Sucharskiego prowadzone będą prace – zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowę wiaduktu rozpoczęto od palowania. Równolegle prowadzone są prace związane z zabezpieczaniem pobliskich ropociągów. Po ich zabezpieczeniu kontynuowane będą, już rozpoczęte, prace przy budowie układu drogowego na przedłużeniu ul. Andruszkiewicza.

– Trwają też przygotowania do zmiany organizacji ruchu. O szczegółach będziemy informowali w późniejszym czasie – zapowiada Aneta Niezgoda.
By łatwiej dojechać w okolice portu
W sąsiedztwie Trasy Sucharskiego i na ul. Andruszkiewicza zdecydowano o rozbudowie istniejącego i budowie nowego układu drogowego – na terenie, który stał się w ostatnich latach zapleczem logistycznym i inwestycyjnym Portu Północnego. Chodzi o to, by planowane, już powstające, a także już działające tu, kolejne fabryki, hale, magazyny oraz (jeszcze niezagospodarowane) tereny inwestycyjne, były łatwo dostępne dla ruchu kołowego – nowe rozwiązania drogowe mają przyczynić się do jeszcze większego rozwoju bazy logistycznej i przemysłowej w tym miejscu.

Projekt budowy nowego układu drogowego w obszarze Portu Północnego obejmuje:
- budowę jezdni w ul. Andruszkiewicza (chodzi o przedłużenie ulicy w kierunku Baltic Hub),
- budowę ronda u zbiegu ul. Andruszkiewicza i planowanej ul. Nowej Portowej,
- budowę wspomnianego wiaduktu na włączeniu ul. Andruszkiewicza z Trasy Sucharskiego w kierunku Warszawy,
- budowę sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Andruszkiewicza,
- budowę drogi łączącej Trasę Sucharskiego z ul. Sucharskiego – tzw. węzła dzielnicowego.
Jeszcze 1,5 roku prac
Inwestycję realizuje konsorcjum firm Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. i Polimex Mostostal S.A.. Koszt prac to blisko 70 mln złotych. Potrwają one do marca 2027 r.