Obwodnica Dobrego Miasta coraz bliżej. Wybrano najkorzystniejszy wariant trasy

4 godzin temu

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zakończyła pierwszy etap prac nad dokumentacją dla obwodnicy Dobrego Miasta. Podczas posiedzenia Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI), które odbyło się 8 sierpnia 2025 roku, ustalono, iż najkorzystniejszy przebieg inwestycji zapewnia tzw. wariant 3. To właśnie dla niego zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU).

Wariant 3 – najdalej od miasta, z korzyścią dla mieszkańców

Wszystkie analizowane trasy poprowadzono po wschodniej stronie Dobrego Miasta, zaczynając w Kosyniu i kończąc przed Barcikowem, z pominięciem Starego Dworu. Wariant 3 odchodzi jednak najbardziej na wschód, co ma zmniejszyć oddziaływanie ruchu drogowego na tereny zabudowane. Planowana długość obwodnicy to około 7,3 km.

Cel i znaczenie inwestycji

Budowa obwodnicy ma przede wszystkim:

  • wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum Dobrego Miasta,
  • poprawić bezpieczeństwo oraz płynność ruchu,
  • ograniczyć hałas i zanieczyszczenie powietrza w mieście.

Realizacja przedsięwzięcia znajduje się na liście rezerwowej w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020–2030. Prace ruszą po zapewnieniu finansowania.

Kolejne kroki i kontekst programu

Zatwierdzony protokół KOPI będzie podstawą do złożenia wniosku o wydanie DŚU do Burmistrza Dobrego Miasta. Po uzyskaniu decyzji środowiskowej przebieg obwodnicy zostanie ostatecznie potwierdzony.

Program 100 obwodnic już przynosi efekty w regionie – od 2022 roku kierowcy korzystają z obwodnicy Smolajn na DK51. W budowie jest obwodnica Gąsek na DK65, a niedługo ma zostać ogłoszony przetarg na obwodnicę Pisza. realizowane są też postępowania środowiskowe m.in. dla obwodnicy Olsztyna i Dywit (DK51) oraz Szczytna (DK53/57/58).

źródło: GDDKiA

Idź do oryginalnego materiału