Mieszkańcy ul. 3 Maja nie chcą likwidacji przejazdów przez tory

9 godzin temu

Trwają otwarte rozmowy mieszkańców ul. 3 Maja w Pińczowie z Dyrekcją Zespołu Świętokrzyskich i Nadnidziańskich Parków Krajobrazowych.

Zarząd Parków Krajobrazowych jako zarządca torowiska pomiędzy Umianowicami a Stacją kolejki wąskotorowej w Pińczowie, przygotowuje się do rewitalizacji torowiska na jego całej długości na terenie gminy Kije i Pińczów. Tym samym planuje zlikwidować przejazdy drogowo-kolejowe z asfaltowej drogi powiatowej – 3 Maja w kierunku Jędrzejowa, do posesji każdego z mieszkańców. Ostatecznie miałoby zostać tylko dziewięć przejazdu do dyspozycji wszystkich mieszkańców.

W tym samym czasie Urząd Miejski w Pińczowie dostał pozwolenie na budowę drogi wewnętrznej wzdłuż samych domostw i planuje budować w tym miejscu tzw. drogę wewnętrzną o szerokości 2,5 – 3,5 m (na wzór drogi przy ul. Kardynała Wyszyńskiego)

Przy rewitalizacji torowiska na całej długości torów, planowane jest także odwodnienie nasypu torowiska, wykonywanego wraz z pracami remontowymi prowadzonymi przez Nadnidziańskie Parki Krajobrazowe.

Podczas spotkania – mieszkańcy zgłaszali swoje niezadowolenie przede wszystkim na pomysł likwidacji przejazdów przez torowisko istniejących tam ponad pół wieku, podnosili też temat braku możliwości wjazdu do swoich nieruchomości skręcając jedynie z drogi wewnętrznej ciężkimi i wielkogabarytowymi pojazdami (w tym kombajnami rolniczymi).

Planuje się również zwiększenie ilości przejść dla pieszych na drodze Pińczów-Jędrzejów o dwa kolejne. Na wysokości przystanków autobusowych.

Na spotkaniu pojawili się przedstawiciele Zespołu Świętokrzyskich i Nadnidziańskich Parków Krajobrazowych na czele z dyrektorem – Tomaszem Hałatkiewiczem, Urzędu Miejskiego w Pińczowie – z Z-cą Burmistrza Beatą Kitą oraz reprezentantką mieszkańców ul. 3 Maja – Małgorzatą Janicką.

Ostatecznie ustalono, iż do końca sierpnia br. Urząd Miejski w Pińczowie oraz Nadnidziańskie Parki Krajobrazowe w Umianowicach będą przyjmowały wszelkie wnioski mieszkańców z propozycjami przejazdów, by ostatecznie ustalić ich końcową ilość.

Budowa drogi wewnętrznej ma rozpocząć się jeszcze na jesieni tego roku, natomiast rewitalizacja torów kolejowych na wiosnę 2026 roku.

Idź do oryginalnego materiału