Remont wschodniej jezdni ul. Reymonta – zmiany w organizacji ruchu i kolejne etapy prac

2 godzin temu

W tym tygodniu wykonawca układa masę bitumiczną na wcześniej sfrezowanej nawierzchni. Najpierw powstaje warstwa wiążąca, a od środy, warstwa ścieralna, czyli wierzchnia. Ze względu na tempo robót, organizacja ruchu jest na bieżąco modyfikowana, tak aby zapewnić przejazd jednym pasem w stronę ronda.

– W tym tygodniu wykonawca układa masę bitumiczną na sfrezowanej wcześniej jezdni, najpierw warstwę wiążącą, a od środy warstwę ścieralną, czyli wierzchnią. Ze względu na dynamikę robót nawierzchniowych organizacja ruchu w rejonie ul. Reymonta ulega bieżącym modyfikacjom, co pozwala na realizację zadania przy zachowaniu przejazdu jednym pasem w kierunku ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego – wyjaśnia Tomasz Płóciniczak, wiceprezes PIM.

Harmonogram najbliższych prac

  • 13 sierpnia – układanie warstwy ścieralnej na lewym pasie od ul. Chociszewskiego do ul. Wyspiańskiego,

  • 14 sierpnia – prace na prawym pasie, a przejazd możliwy lewym pasem; tego dnia od rana do ok. południa zamknięte będzie skrzyżowanie ul. Reymonta z ul. Chociszewskiego,

  • 19 sierpnia – roboty w rejonie ul. Wyspiańskiego, całodniowe zamknięcie przejazdu poprzecznego,

  • 20 sierpnia – prace na skrzyżowaniu z ul. Chociszewskiego oraz przy przejazdach przez torowisko, w godzinach porannych do południa zamknięte skrzyżowanie, później roboty torowe.

Po zakończeniu układania nawierzchni prawy pas pozostanie wyłączony z ruchu z powodu robót brukarskich i odtwarzania zieleni. Dodatkowo punktowe zmiany w organizacji ruchu będą możliwe przy pracach związanych ze studniami na lewym pasie.

Zakres inwestycji obejmuje nie tylko wymianę nawierzchni jezdni, ale także chodników, zjazdów i miejsc postojowych. Na przejściach dla pieszych pojawią się faktury ostrzegawcze i kierunkowe, które poprawią bezpieczeństwo osób z niepełnosprawnościami.

Poprzednia nawierzchnia na tym odcinku była mocno zużyta – spękana i wykruszona. Modernizacja ma zapewnić kierowcom płynniejszą i bezpieczniejszą jazdę, a pieszym wygodniejsze i bezpieczniejsze przejścia.

Idź do oryginalnego materiału