„Zobacz więcej niż film” – nowa identyfikacja wizualna 43. Ale Kino! Festival już na ulicach

3 dni temu

Za nową identyfikację wizualną odpowiada renomowane TOFU Studio, pracownia projektowa, której portfolio obejmuje współpracę m.in. z Muzeum Narodowym w Gdańsku, UNICEF, Nagrodą Literacką Gdynia czy Radiem Złote Przeboje. Studio znane z nagradzanych projektów graficznych, również w tym przypadku postawiło na prostą, ale wymowną symbolikę.

Centralnym motywem graficznym tegorocznego festiwalu jest kwadratowy kadr: forma wizualna, która nawiązuje do kinowego ekranu, a zarazem otwiera pole do interpretacji. Może być ekranem, ramą, sceną, miejscem, w którym światło zmienia perspektywę, a rzeczywistość nabiera nowych barw. Tło plakatów stanowią pastelowe, chłodne barwy zestawione z energetycznymi akcentami, tworząc spójną, nowoczesną i przyjazną estetykę.

Identyfikację promują duże, modularne plakaty, które już pojawiły się na poznańskich ulicach m.in. w formie efektownej siatki ekspozycyjnej w przestrzeni miejskiej. Uwagę zwracają nie tylko przykuwające wzrok kolory i geometryczne formy, ale także obecność postaci dzieci i młodzieży, naturalnych bohaterów festiwalu, który od lat kierowany jest właśnie do tej grupy odbiorców.

Ale Kino! Festival, organizowany przez Centrum Sztuki Dziecka, to jedno z najstarszych i najważniejszych wydarzeń filmowych dla młodej widowni w Europie. Każda edycja to nie tylko pokazy filmowe z całego świata, ale również spotkania z twórcami, warsztaty, debaty i projekty edukacyjne.

Idź do oryginalnego materiału