Poznań ma wiele walorów turystycznych, ale od kilku lat w szczególny sposób stara się przyciągać turystów, prowadząc różnego rodzaju kampanie promocyjne, zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami i skierowane do różnych grup wiekowych.
Urok stolicy Wielkopolski przyciąga coraz więcej osób. Jak wynika z danych, w 2024 roku z oferty noclegowej w Poznaniu skorzystało ponad 1,2 mln osób. Łącznie z tymi, którzy nie zostawali tu na noc, oszacowano, iż miasto odwiedziło ponad 5,3 mln podróżnych.
W jaki sposób to oszacowano? Wykorzystano do tego dane z urządzeń mobilnych, które logowały się w pobliżu.
Z danych wynika także, iż ok. 75% turystów nocujących w Poznaniu, to mieszkańcy Polski, a pozostali byli gośćmi z innych państw. Wśród nich dominowali m.in. mieszkańcy USA (ok. 49 tys.) i Wielkiej Brytanii (44 tys.), a także turyści z Niemiec, z których ponad 8,8 tysięcy osób skorzystało z noclegu. Nie brakowało również odwiedzających z Ukrainy, Niderlandów, Hiszpanii, Włoch, Czech, Danii czy Francji.
Turyści najczęściej wybierali Poznań latem, w czerwcu i sierpniu, a także… październiku. Jesienny miesiąc stał się popularny z uwagi na odbywający się w mieście maraton.
Okazuje się, iż wyjątkowo dużą popularnością cieszyły się Termy Maltańskie, które odwiedziło ponad 1,4 mln osób. Atrakcją było też poznańskie zoo, które odwiedziło ponad 708 tysięcy osób. Popularna była też Palmiarnia Poznańska.
Wysoko na liście znalazły się też Jarmark Świąteczny na MTP, Maltanka i Teatr Muzyczny.