Zmiany ruchu wokół Dworca Zachodniego. Ruch przełożony na drugą nitke Alej

17 godzin temu
Zdjęcie: Tramwaj do Dworca Zachodniego (autor: Tramwaje Warszawskie/Mieszko Bysikiewicz)


Zakończyła się budowa stropu tunelu tramwajowego pod zamkniętą jezdnią Alej Jerozolimskich. Teraz trwa odtwarzanie jezdni. W nocy z piątku na sobotę, z 6 na 7 czerwca, wykonawca inwestycji przełoży ruch na drugą nitkę. Kierowcy wrócą na nitkę Alej zwykle prowadzącą do centrum, a zamknięta będzie ta, w kierunku Włoch. Liczba pasów nie zmieni się, ale będą szersze.

Pasy w każdym kierunku będą szersze

Na otwartej jezdni zostaną wytyczone po trzy pasy w każdym kierunku – szersze niż teraz. Ogólnodostępne pasy będą miały po trzy metry, a buspasy będą jeszcze szersze. Pojadą nimi autobusy, taksówki, motocykle i pojazdy MTON.

Zjeżdżający z ronda Zesłańców Syberyjskich w kierunku centrum, na fragment przy budowanym tunelu wjadą jednym pasem, obok którego będzie buspas. Jeden pas mniej będzie także na wiadukcie nad rondem. Z kolei jadący w kierunku Włoch przejadą na drugą nitkę przy wjeździe na Dworzec Zachodni, a na adekwatną wrócą przed wiaduktem.

Autobusy ZTM jadące z obu kierunków zatrzymają się na tymczasowych przystankach przed zwężonym fragmentem Alej Jerozolimskich. Autobusy PKS przez cały czas będą dojeżdżały na Dworzec Zachodni, ale zmieni się dojście do peronów. Zamknięty będzie chodnik po stronie dworca, pasażerowie będą musieli przechodzić przez parking.

Podziemny przystanek tramwajowy już gotowy

Gotowa jest konstrukcja pierwszego w Warszawie podziemnego przystanku tramwajowego. Na poziomie -1 stacji Warszawa Zachodnia realizowane są prace wykończeniowe i instalacyjne. W drugiej połowie czerwca, zgodnie z harmonogramem zgłoszonym przez wykonawcę, Tramwaje Warszawskie wspólnie z PKP PLK planują zgłosić ten poziom do odbiorów. Całe przejście – od Alej Jerozolimskich do peronów kolejowych – zostanie udostępnione po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Po odebraniu części -1 roboty będą prowadzone za wygrodzeniem – na poziomie -2.

Wykonawca kontynuuje prace przy budowie stropu tunelu w Parku Pięciu Sióstr. Tunel jest budowany metodą podstropową „od góry do dołu”. Na przełomie czerwca i lipca mają rozpocząć się prace pod gotowymi fragmentami stropu.

Tramwajowe torowisko do Dworca Zachodniego jest częścią trasy, która połączy Wolę i Ochotę z Mokotowem i Wilanowem. Wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. powstaje około 1,6-kilometrowa trasa tramwajowa z tunelem pod parkiem Pięciu Sióstr.

Czytaj też: Nowa jezdnia Trasy Łazienkowskiej czeka na kierowców. Jest data otwarcia

Idź do oryginalnego materiału