W sprawie zamknięcia punktu NFZ w Cieszynie, które okazuje się być sporym problemem dla mieszkańców, wypowiedziała się Joanna Buzek – Radna Miejska. Swoje stanowisko opublikowała na swojej oficjalnej stronie na portalu społecznościowym Facebook.
Z przykrością informuję, iż 14 sierpnia 2025 r. kończy działalność Punkt Obsługi Klientów NFZ przy ul. Bobreckiej 8 w Cieszynie.
Dla naszej społeczności to ogromne utrudnienie – wielu z nas załatwiało tu sprawy od ręki: wyrabianie kart EKUZ, potwierdzanie formularzy dla pracowników transgranicznych czy inne ważne dokumenty, np. składania wniosków o dofinansowania i refundację NFZ na sprzęt medyczny, rehabilitacyjny, ortopedyczny, a także środki pomocnicze. Cieszyn, jako miasto przygraniczne, obsługiwał nie tylko mieszkańców miasta, ale też osoby z całego regionu, w tym pracowników przekraczających granicę codziennie. Teraz, aby załatwić te same sprawy, będziemy musieli jechać do Jastrzębia-Zdroju, Bielska-Białej lub Katowic – można przeczytać w komunikacie.
Od 18 sierpnia dostępne będą następujące placówki –
Punktu Obsługi Klientów w Jastrzębiu-Zdroju
44-335 Jastrzębie-Zdrój, ul. Harcerska 9, w godzinach 8:00–16:00 od poniedziałku do piątku
Delegatury Śląskiego OW NFZ w Bielsku-Białej
43-400 Bielsko-Biała, ul. Karpacka 24
Sala Obsługi Klientów Śląskiego OW NFZ w Katowicach
40-844 Katowice, ul. Stanisława Kossutha 1
W sprawach pilnych można kontaktować się z całodobową infolinią NFZ: 800 190 590 lub korzystać z kontaktu mailowego/korespondencyjnego.
Proszę, aby osoby napotykające trudności po zamknięciu punktu przekazywały mi informacje – będę je dokumentować i przekażę do władz wojewódzkich oraz NFZ. Jako radna, będę interweniować w tej sprawie i zabiegać o przywrócenie dostępności usług NFZ w naszym mieście – kontynuowała.
Cieszyn potrzebuje punktu NFZ.