W ruch poszły konie mechaniczne i zapachniało… benzyną. Rajd Płocki po raz pierwszy i od razu sukces! [FOTO]

3 godzin temu

W Płocku znów zapachniało spalinami i… benzyną, a w ruch poszły konie mechaniczne. Tym razem chodzi o pierwszą edycję Rajdu Płockiego, w którym wystartowały aż 53 załogi. Emocji nie brakowało, tak wśród publiczności, która licznie podziwiała wyścigi kierowców, jak i załóg, dopingujących swoich kierowców. Jednym zdaniem, motorosport w Polsce trzyma klasę! Są kibice, są emocje. Brawo dla zawodników i organizatorów, którzy wykonali gigantyczną pracę.

W sobotę, 2 sierpnia, na Starym Rynku w Płocku wystartował 1. Rajd Płocki. Do rywalizacji stanęły 53 załogi – co przy pierwszej edycji napawa optymizmem. Duch motosportów wciąż jest żywy i wzbudza ogromne zainteresowanie. – Fakt, iż już przy pierwszej edycji udało się zgromadzić tylu zawodników, jest dla nas ogromną motywacją i potwierdzeniem, iż lokalne środowisko motorsportowe potrzebuje tego typu wydarzeń – komentują wydarzenie organizatorzy Rajdu.

Maks Strąg i… zapach benzyny

Co jest fascynującego w tym sporcie? – Adrenalina – odpowiedział nam bez zastanowienia Piotr Strąg, dyrektor zespołu Maksymiliana Strąga, jednocześnie tata kierowcy. – Kiedy jedzie się na zawody, trzeba wstać o trzeciej rano. I najpiękniejszy zapach na świecie – benzyny – wymieniał z uśmiechem.

W organizację rajdu było zaangażowane Starostwo Powiatowe w Płocku, przy siedzibie którego stanęło kilkanaście namiotów i busów, w których ekipy techniczne czekały na zjazd zawodników z trasy. – Maks jeździ od 8 roku życia – mówił nam pan Piotr, który pełni funkcję mechanika w zespole Maksymiliana Strąga. – Dziś jedzie BMW E46 Compact – zaznaczył.

Rajdowiec wraz z ekipą przyjechał z Warszawy. W czasie, w którym, staraliśmy się rozmawiać z zespołem, jego szef, Piotr Strąg kilkanaście razy łączył się przez telefon z załogą samochodu, czyli z synem – Maksem oraz pilotem Bartłomiejem Lepianką, którzy pokonywali kolejny odcinek trasy, kontrolował czas, porównywał z rywalami, co chwila relacjonował co dzieje się z samochodem, aby przygotować mechanika na ewentualne naprawy czy poprawki. Tam nikt nie miał czasu w nudę. Ekipa doskonale wiedziała gdzie znajduje się ich kierowca i za ile dojedzie. Jak w zegarku…

W rezultacie Maksymilian Strąg stanął na podium. Zajął II miejsce w klasie PRO. – Mamy too… – nie ukrywał euforii młodziutki, zaledwie 19-letni Maks. – Dziękujemy wszystkim naszym sponsorom oraz kibicom za wsparcie, bez was by się to nie udało. Nie możemy zapomnieć również o niezastąpionej ekipie – zaznacza w swoim wpisie w mediach społecznościowych.

1. Rajd Płocki KSJ

W Płocku rozgrywany był w systemie Konkursowej Jazdy Samochodem, w uproszczeniu KSJ. Zawody były dla amatorów. Zawodnicy, którzy brali udział w rajdzie rywalizowali na zamkniętych trasach, tzw. OS-ach. Obok nieprofesjonalnych uczestników do udziału w rajdzie zgłosili się również zawodnicy, którzy posiadają licencje sportu samochodowego. Rywalizacja odbywała się w sześciu kategoriach podzielonych według pojemności i napędu samochodów. Trasy do przejazdu zlokalizowano w Parku Przemysłowo-Technologicznym, Białkowie i Opatówcu. Start i meta – Stary Rynek w Płocku. Stawką były puchary. Organizatorem 1.Rajdu Płockiego było Polskie Stowarzyszenie Sportów Ekstremalnych a współorganizatorem – Moto Auto Klub. W tym miejscu warto podkreślić, iż pomysłodawca imprezy był znany, płocki dziennikarz Bogdan Wolny.

– Pierwsza edycja Rajdu Płockiego – KJS dobiegła końca – podsumowują wydarzenie organizatorzy. Dalej we wpisie dziękują kibicom, którzy dopingowali zawodników przy trasach. – Mamy nadzieję, iż wśród publiczności udało się zaszczepić pasję do tego pięknego sportu – zaznaczają. Zapewniają jednocześnie, iż zespół organizacyjny dał z siebie wszystko, dzięki czemu całe wydarzenie przebiegło sprawnie i zgodnie z założonym planem. Dalej dziękują wszystkim osobom zaangażowanym w przygotowanie rajdu, czyli władzom lokalnym, partnerom, mediom, kibicom i każdemu, kto przyczynił się do realizacji tego przedsięwzięcia.

Wyniki 1. Rajdu Płockiego

Klasa 1:
1. Rafał Ochocki / Tomasz Wolak (Fiat Seicento)
2. Janusz Szwech / Przemysław Borkowski (Volkswagen Polo)
3. Piotr Orłowski / Oliwier Koper (Fiat Seicento)

Klasa 2:
1. Bartosz Pełnikowski / Mateusz Kania (Mitsubishi Colt)
2. Albert Rutkowski / Aleksander Żółtowski (Honda Civic)
3. Arkadiusz Nowikow / Ryszard Plucha (Skoda Felicia)
4. Robert Remplewicz / Mateusz Fabisiak (Seat Ibiza)

Klasa 3:
1. Kacper Staszyński / Mikołaj Kraska (Peugeot 106)
2. Arek Lubański / Tymoteusz Matys (Peugeot 106 Rallye)

Klasa 4:
1. Arkadiusz Sołdecki / Adam Bartkowski (Honda Civic)
2. Adam Zakrzewski / Dorota Budnicka (Ford Fiesta)
3. Krzysztof Banasiak / Patryk Durma (Nissan Primera)
4. Krzysztof Jankowski / Michał Lejza (BMW E36 Compact)

Klasa 5:
1. Krzysztof Rekas / Paweł Owsianka (BMW M2)
2. Stan Gutowski / Piotr Zgorzelski (Nissan 370Z Nismo)
3. Tomasz Cieślak / Rafał Tuzanski (Hyundai i30N)
4. Aleksander Lewandowski / Wiktor Lewandowski (Mini Cooper JCW)
5. Piotr Pająk / Maciej Kusiński (BMW 325Ti)
6. Mariusz Kołodziejski / Maciej Żółtowski (Seat Ibiza)
7. Adrian Białaszek / Marcin Gołębiewski (Honda CRX)
8. Bartosz Świtalski / Grzegorz Świtalski (Volvo 244)
9. Sławomir Roszkowski / Oliwier Berdański (Mercedes W-109)

Klasa 6:
1. Michał Kraciuk / Artur Tomczyk (Audi A4 Kombi)
2. Bartosz Stypuła / Marcel Telej (Subaru Impreza)
3. Przemysław Ledzion / Piotr Fukowski (Subaru Impreza)
4. Daniel Gańko / Michał Pryczek (Toyota GR Yaris)
5. Piotr Maćkiewicz / Rafał Ankiewicz (Mitsubishi Lancer Evo X)
6. Rafał Wiśniewski / Kalina Wiśniewska (Subaru Impreza STi)
7. Marcin Jaskulski / Piotr Jaskulski (Toyota GR Yaris)
8. Tomasz Groszewski / Dominika Kalisz (Ford Fiesta Proto)
9. Mateusz Tkaczyk / Adrian Stołowski (Mitsubishi Lancer Evo X)
10. Jakub Zgorzelski / Piotr Masłowski (Subaru Impreza STi)

Klasa PRO:
1. Adrian Wichłacz / Marek Lewandowski (Mitsubishi Lancer)
2. Maksymilian Strąg / Bartłomiej Lepianka (BMW E46 Compact)
3. Damian Gąsiorowski / Karolina Gołąb (Toyota Yaris)

Fot. Rally Team SRB/ Dziennik Płocki.

Idź do oryginalnego materiału