Rozpoczyna się przełomowy remont w historii jednej z najważniejszych ulic we Wrocławiu. Arteria, którą codziennie przejeżdża kilkadziesiąt tysięcy pojazdów, przejdzie kapitalny remont. Zgodnie z zapowiedziami ZDiUM-u zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone w nocy z piątku na sobotę (11/12 lipca).
Prace będą prowadzone przy połówkowym zajęciu jezdni, co oznacza, iż wzdłuż frontu robót budowlanych na jednej połowie drogi cały czas będzie utrzymywany przejazd.
W pierwszym etapie remontu na obydwu jezdniach zajęty zostanie pas sąsiadujący bezpośrednio z torowiskiem tramwajowym (lewy pas jezdni, bez jakichkolwiek ingerencji w torowisko), normalny ruch kołowy będzie się odbywać pasem prawym.
Dla utrzymania przejezdności i płynności ruchu na czynnych prawych połowach jezdni wprowadzone będą ograniczenia w parkowaniu.
Remont ul. Powstańców Śląskich obejmie wymianę nawierzchni jezdni z kostki granitowej na asfaltobeton na trzech odcinkach:
- Odcinek nr 1 – od ul.Swobodnej do ul. Radosnej:
– jezdnia wschodnia od Radosnej do Swobodnej,
– jezdnia zachodnia od Radosnej do wysokości posesji nr 6. - Odcinek nr 2 – od ul. Wielkiej do Placu Powstańców Śląskich:
– jezdnia wschodnia i jezdnia zachodnia od wylotów i wlotów do skrzyżowania z ul. Wielką aż do ronda. - Odcinek nr 3 – od Placu Powstańców Śląskich do ul. Hallera:
– jezdnia wschodnia od Hallera do ronda,
– jezdnia zachodnia od ronda do wysokości ul. Wandy.



Zakres robót przewidzianych do wykonania podczas remontu obydwu jezdni to:
- roboty rozbiórkowe (usunięcie kostki),
- roboty budowlane związane z ułożeniem warstw nowej nawierzchni na jezdni wschodniej i zachodniej na wskazanych odcinkach,
- regulacja krawężników,
- remont wybranych odcinków chodników i dróg rowerowych,
- remont zjazdów,
- regulacja wysokościowa wpustów, studzienek i zaworów.
Kostka po rozebraniu zostanie przesortowana i egzemplarze dobrej jakości trafią do magazynu materiałów kamiennych ZDiUM. Będą wykorzystywane w przyszłości do miejskich inwestycji. W miejscu kostki granitowej zostanie ułożona nowa nawierzchnia z betonu asfaltowego, warstwa wiążąca i ścieralna o łącznej grubości 10 cm i podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego o grubości 10 cm.
Czas trwania remontu obydwu jezdni o łącznej długości ponad 2,2 km wynosi 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, termin zakończenia przypadnie na koniec bieżącego roku.
Spodziewany termin zakończenia etapu pierwszego i wejścia na drugie połowy wszystkich trzech odcinków jezdni to koniec września bieżącego roku.
Foto: mat. prasowe