W najbliższy weekend (2 sierpnia) rozpocznie się remont w tunelach pod pl. Dominikańskim. Kierowcy będą jechać jednym pasem jezdni w jedną stronę. Układanie nawierzchni w tunelach ma potrwać dwa tygodnie. Przed i za tunelami – trzy tygodnie. Gdy jezdnie przejdą odbiory, wróci normalny ruch.
– Nasi inspektorzy po oględzinach nawierzchni w tunelach na placu Dominikańskim stwierdzili liczne pęknięcia i uszkodzenia. Tego typu infrastruktura w centrum miasta to strategiczne miejsce o dużym natężeniu ruchu, które wymaga najwyższych standardów bezpieczeństwa dla kierowców. Inwestycja doskonale wpisuje się w program „Wrocław Na Dobrej Drodze”, czyli szybką wymianę nawierzchni. Nie chcemy dopuścić do sytuacji, gdzie aktualne uszkodzenia przerodzą się w jeszcze poważniejsze. Działamy teraz, by uniknąć większych problemów zimą, a potem wiosną w tak strategicznym miejscu – mówi Tomasz Staruchowicz, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, który nadzoruje remonty wykonywane w ramach programu „Wrocław na Dobrej Drodze”.
Remont jezdni w tunelach pod pl. Dominikańskim
Program WNDD to szybkie remonty nawierzchni. Polega na zerwaniu wierzchnich warstw jezdni i położeniu dwóch nowych, rozdzielonych siatką wzmacniającą, która ma poprawić nośność i trwałość drogi.
Prace w tunelach pod pl. Dominikańskim rozpoczną się 2 sierpnia br.
– Kierowcy przez cały czas trwania prac pojadą tam jednym pasem jezdni w każdą stronę. Po zakończeniu prac po jednej stronie każdej z jezdni, drogowcy przeniosą się na drugą. Całą nawierzchnię planujemy położyć w dwa tygodnie. Następnie wykonawca będzie musiał wymalować oznakowanie jezdni i przywrócimy ruch na całości jezdni pod tunelami – kontynuuje dyrektor ZDiUM.
Na jezdni przed tunelami i za nimi prace będą trwały jeszcze w trzecim tygodniu.
Jezdnie w obu tunelach samochodowych wraz z ulicą Inżynierską tworzą jeden pakiet, koszt ich remontu to ponad 4 mln zł.
Wrocław na Dobrej Drodze – ponad 32 mln zł na tę edycję
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w letniej edycji WNDD wyremontowanych ma zostać w sumie osiemnaście ulic podzielonych na osiem pakietów.
26 lipca rozpoczęły się prace na ul. Koziej. To dwunasta z osiemnastu wytypowanych do wymiany nawierzchni ulic. Są prowadzone na mierzącym 800 m odcinku Maślicka-Białostocka.
Wcześniej drogowcy weszli na ulice Bajana, Drzewieckiego, Horbaczewskiego, Moniuszki i Śniadeckich, Dokerską i Gwarecką, Poleską, Waligórskiego, Czekoladową i Inżynierską.
Szybkie remonty jezdni tylko w ciągu ostatnich dwóch lat poprawiły komfort podróży na około 40 kluczowych dla ruchu odcinkach wrocławskich dróg. Jego pierwszą edycję w roku 2021 miasto zaczynało od trzech lokalizacji za 2,3 mln zł. Do dzisiaj na „Wrocław na Dobrej Drodze” miasto przeznaczyło kwotę przekraczającą 80 mln zł.
Tegoroczna obejmuje 18 ulic lub ich fragmentów o łącznej długości blisko 14 km. Koszt ich remontu to ponad 32 mln zł.
Foto: Google Maps