Kawasaki Ninja 1100 SX SE to motocykl sportowo turystyczny zbudowany według starej, japońskiej szkoły. Sprawdź 10 ciekawostek o Ninjy!
Turystyczno sportowe Kawasaki napędzane dużą, rzędową czwórką jest z nami od wielu lat. W roku 2020 model przeszedł sporą modernizację, a na 2025 zyskał dodatkową pojemność i kilka mniejszych zmian.
Testowaliśmy go w ramach Tygodnia Kawasaki podczas Operacji Lato. Pełny test z szeroką opinią o tym motocyklu obejrzycie w niedzielę o 18:00 na naszym kanale YT, a teraz zapraszamy Was do krótkiego filmu z 10 ciekawostkami o Ninjy 1100 SX SE 2025
2025 Kawasaki Ninja 1100 SX SE – 10 ciekawostek – FILM:
Film do obejrzenia także bezpośrednio na MotogenTV.
1. Pojemność i nazwa
Nazwa modelu zmieniła się z Ninja 1000 SX na Ninja 1100 SX. Nazwa wzrosła o stówkę, mimo iż pojemność skokowa silnika wzrosła jedynie o 56 ccm, ze 1043 ccm na 1099 ccm. Jak sam zauważyłeś, nazwa handlowa nie zawsze odpowiada dokładnej pojemności..
2. Więcej, ale mniej, ale więcej
Pojemność silnika co prawda wzrosła, ale moc spadła o 6 KM, do 136 KM. Jednak moment obrotowy wzrósł. To zwiększenie pojemności jest efektem dłuższego skoku tłoka o 3 mm. Ponadto jest cięższe koło zamachowe, no i generalnie silnik jest bardziej elastyczny z dołu.
3. Quickshifter
Kawasaki poprawiło quickshifter na ten rok. Działa on już od 1500 obr./min, czyli praktycznie od wolnych obrotów.
4. Gniazdo USB-C
W modelu 2025 nowością jest gniazdo USB-C. Jest ono w obrzydliwie wielkiej obudowie z niezbyt estetycznymi mocowaniami. To typowe japońskie podejście w stylu „function over fashion”.
5. Aplikacja do sterowania
Kawasaki ma nową aplikację, z którą można się połączyć. Po połączeniu z kaskiem, podobno można sterować funkcjami motocykla dzięki komend głosowych bazujących na AI. o ile Wy to testowaliście, dajcie znać w komentarzach. Bo ja nie miałem okazji – jeździłem motocyklem zamiast klikania w telefon.
6. Dwa tryby wyświetlacza TFT
Wyświetlacz TFT ma dwa tryby. Jeden jest bardziej turystyczny, a drugi sportowy. W trybie sportowym można zobaczyć, jak mocno naciska się na hamulec lub odkręca gaz, a także aktualny i maksymalny kąt pochylenia motocykla.
7. „Made in Japan”
Na główce ramy znajduje się blaszka z napisem „Made in Japan”. Jest to cecha, która może budzić dumę u fanów japońskiej szkoły motocykli sportowo-turystycznych napędzanych rzędową czwórką!
8. Nakładka kanapy pasażera
Motocykl w wersji z pakietem „performance” zamiast kanapy pasażera ma nakładkę, co sprawia, iż jest umiarkowanie turystyczny. Mimo to ma uchwyty, w których ukrywają się sprytne mocowania na kufry. Dzięki temu połączeniu możesz na przykład jechać daleko, z bagażami, sam.
9. Akrapovic
W motocyklu zamontowana jest końcówka wydechu Akrapovič z oficjalnego katalogu Kawasaki. Brzmi ładnie, jest trochę głośniejsza, ale nie na tyle, żeby było to uciążliwe dla sąsiadów.
10. Wersja SE i cena
Model 2025 to pierwszy rocznik, w którym opcja „SE” jest dostępna dla tego modelu. Jest droższa o 7800 zł. Dodaje podgrzewane manetki, hamulce Brembo z przodu (zacisk, tarcze, przewód w stalowym oplocie, pompa radialna Nissin) oraz amortyzator Öhlins S46 z łatwą zewnętrzną regulacją napięcia wstępnego. Wersja podstawowa również ma pokrętło do regulacji amortyzatora, ale jest to inny amortyzator niż w SE.
Operacja Lato 2025: o co chodzi? Spotkania, konkurs, plan…
Materiał powstał w czasie Operacji Lato. Edycja 2025 ma aż 6 tygodni marek (o czym piszemy szerzej w artykule). Każdego tygodnia przetestujemy dla Was przynajmniej 3 motocykle, a czasem też trafi się czwarty jednoślad albo samochód. Testy i wiele innych publikacji znajdziecie na portalu Motogen.pl, ale także na fanpage motogen.pl na FB oraz na profilach
oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!
Konkurs! Po raz kolejny w ramach konkursu #OperacjaLato @Motogen.pl mamy dla Was pakiet cennych nagród! Wystarczy zrobić ciekawe zdjęcie/video o temacie letnio-motocyklowym, wrzucić je na swoje sociale (dowolnie: faceook, instagram, youtube i/lub tiktok) oznaczyć #OperacjaLato oraz @motogen.pl, a zgarnąć można nagrodę główną – kask Schuberth Concept! Pozostałe nagrody też są ciekawe: voucher 700 zł na zakup odzieży Ixon w sklepie Inter Motors, klocki hamulcowe TRW, wodoodporne plecaki z chemią Motul, sesja foto z Tomazim, zestaw gadżetów Exide, czy zestaw gadżetów Motogen!
Spotkania! To chyba nasza ulubiona część Operacji Lato – w każdy czwartek o 19:00 spotykamy się z Wami na błoniach Stadionu Narodowego. Przyjeżdżajcie wszystkimi motocyklami – marka i pojemność nie ma znaczenia, bo najważniejszy jest świetny klimat i pogaduszki i motocyklach. Czasem skoczymy gdzieś na kawę, a czasem będzie coś do zgarnięcia w mini konkursach na spotkaniach. Aby dowiedzieć się dokładnie co, gdzie i kiedy śledźcie stories na FB/IG oraz wydarzenia na facebooku Motogen!
Harmonogram Operacji Lato 2024:
- 30.06–06.07 – Harley-Davidson
- 07.07–13.07 – Yamaha
- 14.07–20.07 – BMW
- 21.07–27.07 – Triumph
- 28.07–03.08 – Kawasaki
- 04.08–10.08 – Suzuki
Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom
Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was, ale nie mogłaby się odbyć, i nie byłoby spotów, i nie byłoby nagród w konkursie, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle. Są to firmy:
– Schuberth,
– Exide,
– Motul,
– TRW,
– Ixon.
Bądźcie na bieżąco i już teraz dodajcie do obserwowanych fanpage motogen.pl na FB oraz profile na
oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!