Ninja 1100 SX SE – 10 ciekawostek o sportowo-turystycznym Kawasaki [FILM, szybka opinia, Operacja Lato]

15 godzin temu

Kawasaki Ninja 1100 SX SE to motocykl sportowo turystyczny zbudowany według starej, japońskiej szkoły. Sprawdź 10 ciekawostek o Ninjy!

Turystyczno sportowe Kawasaki napędzane dużą, rzędową czwórką jest z nami od wielu lat. W roku 2020 model przeszedł sporą modernizację, a na 2025 zyskał dodatkową pojemność i kilka mniejszych zmian.

Testowaliśmy go w ramach Tygodnia Kawasaki podczas Operacji Lato. Pełny test z szeroką opinią o tym motocyklu obejrzycie w niedzielę o 18:00 na naszym kanale YT, a teraz zapraszamy Was do krótkiego filmu z 10 ciekawostkami o Ninjy 1100 SX SE 2025

2025 Kawasaki Ninja 1100 SX SE – 10 ciekawostek – FILM:

Film do obejrzenia także bezpośrednio na MotogenTV.

1. Pojemność i nazwa

Nazwa modelu zmieniła się z Ninja 1000 SX na Ninja 1100 SX. Nazwa wzrosła o stówkę, mimo iż pojemność skokowa silnika wzrosła jedynie o 56 ccm, ze 1043 ccm na 1099 ccm. Jak sam zauważyłeś, nazwa handlowa nie zawsze odpowiada dokładnej pojemności..

2. Więcej, ale mniej, ale więcej

Pojemność silnika co prawda wzrosła, ale moc spadła o 6 KM, do 136 KM. Jednak moment obrotowy wzrósł. To zwiększenie pojemności jest efektem dłuższego skoku tłoka o 3 mm. Ponadto jest cięższe koło zamachowe, no i generalnie silnik jest bardziej elastyczny z dołu.

3. Quickshifter

Kawasaki poprawiło quickshifter na ten rok. Działa on już od 1500 obr./min, czyli praktycznie od wolnych obrotów.

4. Gniazdo USB-C

W modelu 2025 nowością jest gniazdo USB-C. Jest ono w obrzydliwie wielkiej obudowie z niezbyt estetycznymi mocowaniami. To typowe japońskie podejście w stylu „function over fashion”.

5. Aplikacja do sterowania

Kawasaki ma nową aplikację, z którą można się połączyć. Po połączeniu z kaskiem, podobno można sterować funkcjami motocykla dzięki komend głosowych bazujących na AI. o ile Wy to testowaliście, dajcie znać w komentarzach. Bo ja nie miałem okazji – jeździłem motocyklem zamiast klikania w telefon.

6. Dwa tryby wyświetlacza TFT

Wyświetlacz TFT ma dwa tryby. Jeden jest bardziej turystyczny, a drugi sportowy. W trybie sportowym można zobaczyć, jak mocno naciska się na hamulec lub odkręca gaz, a także aktualny i maksymalny kąt pochylenia motocykla.

7. „Made in Japan”

Na główce ramy znajduje się blaszka z napisem „Made in Japan”. Jest to cecha, która może budzić dumę u fanów japońskiej szkoły motocykli sportowo-turystycznych napędzanych rzędową czwórką!

8. Nakładka kanapy pasażera

Motocykl w wersji z pakietem „performance” zamiast kanapy pasażera ma nakładkę, co sprawia, iż jest umiarkowanie turystyczny. Mimo to ma uchwyty, w których ukrywają się sprytne mocowania na kufry. Dzięki temu połączeniu możesz na przykład jechać daleko, z bagażami, sam.

9. Akrapovic

W motocyklu zamontowana jest końcówka wydechu Akrapovič z oficjalnego katalogu Kawasaki. Brzmi ładnie, jest trochę głośniejsza, ale nie na tyle, żeby było to uciążliwe dla sąsiadów.

10. Wersja SE i cena

Model 2025 to pierwszy rocznik, w którym opcja „SE” jest dostępna dla tego modelu. Jest droższa o 7800 zł. Dodaje podgrzewane manetki, hamulce Brembo z przodu (zacisk, tarcze, przewód w stalowym oplocie, pompa radialna Nissin) oraz amortyzator Öhlins S46 z łatwą zewnętrzną regulacją napięcia wstępnego. Wersja podstawowa również ma pokrętło do regulacji amortyzatora, ale jest to inny amortyzator niż w SE.

Operacja Lato 2025: o co chodzi? Spotkania, konkurs, plan…

Materiał powstał w czasie Operacji Lato. Edycja 2025 ma aż 6 tygodni marek (o czym piszemy szerzej w artykule). Każdego tygodnia przetestujemy dla Was przynajmniej 3 motocykle, a czasem też trafi się czwarty jednoślad albo samochód. Testy i wiele innych publikacji znajdziecie na portalu Motogen.pl, ale także na fanpage motogen.pl na FB oraz na profilach

oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Konkurs! Po raz kolejny w ramach konkursu #OperacjaLato @Motogen.pl mamy dla Was pakiet cennych nagród! Wystarczy zrobić ciekawe zdjęcie/video o temacie letnio-motocyklowym, wrzucić je na swoje sociale (dowolnie: faceook, instagram, youtube i/lub tiktok) oznaczyć #OperacjaLato oraz @motogen.pl, a zgarnąć można nagrodę główną – kask Schuberth Concept! Pozostałe nagrody też są ciekawe: voucher 700 zł na zakup odzieży Ixon w sklepie Inter Motors, klocki hamulcowe TRW, wodoodporne plecaki z chemią Motul, sesja foto z Tomazim, zestaw gadżetów Exide, czy zestaw gadżetów Motogen!

Spotkania! To chyba nasza ulubiona część Operacji Lato – w każdy czwartek o 19:00 spotykamy się z Wami na błoniach Stadionu Narodowego. Przyjeżdżajcie wszystkimi motocyklami – marka i pojemność nie ma znaczenia, bo najważniejszy jest świetny klimat i pogaduszki i motocyklach. Czasem skoczymy gdzieś na kawę, a czasem będzie coś do zgarnięcia w mini konkursach na spotkaniach. Aby dowiedzieć się dokładnie co, gdzie i kiedy śledźcie stories na FB/IG oraz wydarzenia na facebooku Motogen!

Harmonogram Operacji Lato 2024:

  • 30.06–06.07 – Harley-Davidson
  • 07.07–13.07 – Yamaha
  • 14.07–20.07 – BMW
  • 21.07–27.07 – Triumph
  • 28.07–03.08 – Kawasaki
  • 04.08–10.08 – Suzuki

Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom

Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was, ale nie mogłaby się odbyć, i nie byłoby spotów, i nie byłoby nagród w konkursie, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle. Są to firmy:
Schuberth,
Exide,
Motul,
TRW,
Ixon.

Bądźcie na bieżąco i już teraz dodajcie do obserwowanych fanpage motogen.pl na FB oraz profile na

oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Idź do oryginalnego materiału