

Nadchodzi inwestycja, która może całkowicie odmienić komunikacyjne oblicze Nowego Sącza i okolicznych gmin. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie ogłosił przetarg na budowę mostu na Dunajcu i nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 969. Wartość zadania liczona będzie w setkach milionów złotych, a emocji wokół tej inwestycji na pewno nie zabraknie.
Nowy most, nowa droga i wielki przełom
Przedmiotem ogłoszonego przetargu jest zaprojektowana inwestycja polegająca na budowie nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 969 (klasa G) od drogi powiatowej nr 1583K (okolice Świniarska/Podrzecza) do drogi krajowej nr 87 (okolice ul. Węgierskiej i Kolejowej) wraz z:
- budową imponującego mostu na rzece Dunajec,
- rozbudową istniejącego odcinka DK 87 na terenie miasta Nowy Sącz,
- wiaduktem kolejowym,
- systemem rond i skrzyżowań oraz niezbędną infrastrukturą techniczną.
To wieloetapowe przedsięwzięcie ma zostać zrealizowane na terenie miasta Nowego Sącza oraz gmin Chełmiec i Podegrodzie.
Co dokładnie powstanie?
Zamówienie obejmuje m.in.:
- roboty ziemne i drogowe,
- budowę mostu o długości przęsła co najmniej 80 metrów,
- budowę wiaduktu nad linią kolejową nr 96,
- budowę urządzeń wodnych i kanalizacyjnych,
- przebudowę infrastruktury energetycznej i telekomunikacyjnej,
- oznakowanie poziome i pionowe,
- wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu.
Parametry przetargu i termin składania ofert
Termin składania ofert upływa 7 sierpnia 2025 r. o godz. 10:00. Otwarcie ofert nastąpi godzinę później. Oferty muszą być zabezpieczone wadium w wysokości 2 000 000 zł.
Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy. Jednym z warunków oceny ofert będzie nie tylko cena (60% punktów), ale też długość gwarancji i rękojmi (40%). Minimalny okres gwarancji to 60 miesięcy, maksymalny – 84 miesiące.
Dla kogo to wyzwanie?
Start w przetargu wymaga bardzo wysokich kompetencji. Wykonawca musi wykazać się realizacją:
- co najmniej dwóch zakończonych robót drogowych klasy G o wartości nie mniejszej niż 10 mln zł każda,
- oraz jednej inwestycji mostowej z przęsłem o długości min. 80 m.
Do tego konieczne jest zapewnienie dwóch odrębnych specjalistów: kierownika budowy oraz kierownika robót mostowych, z odpowiednimi uprawnieniami i doświadczeniem.
Finansowanie i znaczenie strategiczne
Zamówienie planowane jest do realizacji z udziałem środków z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Inwestycja ma nie tylko poprawić płynność ruchu w południowej części Nowego Sącza, ale też odciążyć centrum miasta i umożliwić lepszy dojazd do stref przemysłowych.
Szczegóły techniczne i dokumentacja przetargowa dostępne są na stronie: zdw.krakow.pl/zamowienia-publiczne/zdw-dn-4-26-66-25