W poniedziałek w krakowskiej siedzibie PKP PLK S.A. podpisano umowę na budowę kolejowego odcinka ze Szczyrzyca do Tymbarku.
Budowane w zupełnie nowym śladzie tory wraz z infrastrukturą elektryczną, jak i drogową zrealizują we współpracy firmy Budimex i turecki Gülermak S.A. To one złożyły najkorzystniejszą ofertą za blisko 2 mld złotych. Do wybudowania będą 2 tunele. Ten dłuższy będzie miał długość 3800 metrów. Natomiast ten krótszy kilka ponad kilometr.
Będzie, to pierwszy fragment linii kolejowej nr 622 o długości 8 kilometrów, który połączy nową stację Szczyrzyc z istniejącą stacją Tymbark, zlokalizowaną przy modernizowanej linii kolejowej 104. Obie tej miejscowości przedzieli przystanek kolejowy w Stróży.
Prace związane z budową kolejnego odcinka projektu Podłęże – Piekiełko mają się rozpocząć na wiosnę 2026 roku. Drążenie tunelów najprawdopodobniej zaplanowano pod koniec przyszłego roku. Natomiast budowa odcinka ze Szczyrzyca do Tymbarku potrwa niecałe 4 lata.
