Jak rozpoznać trudności w czytaniu i pisaniu? Konferencja logopedyczna zgromadziła ekspertów w Starachowicach

2 tygodni temu
Czy słuchając, naprawdę rozumiemy? Jak rozpoznać wczesne symptomy trudności w nauce czytania i pisania? O tym debatowano podczas I Wojewódzkiej Konferencji Logopedycznej w Starachowicach. 11 czerwca 2025 r. w Sali Konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Starachowicach odbyła się I Wojewódzka Konferencja Logopedyczna pod hasłem „Słucham, ale czy rozumiem – specyficzne trudności w nauce czytania i pisania”. Wydarzenie zgromadziło wielu specjalistów, nauczycieli oraz logopedów, którzy wymieniali się doświadczeniami i najnowszą wiedzą z zakresu diagnozy i terapii zaburzeń czytania i pisania.

Konferencję otworzyli organizatorzy o godzinie 10:00. W programie znalazły się interesujące wykłady, m.in. dr hab. Ewy Rosińskiej z UJK o zaburzeniach percepcji wzrokowej, dr n. med. Natalii Czajki o wykluczaniu problemów ze słuchem, czy Agaty Siwiec o wczesnych symptomach trudności w wieku przedszkolnym.

Katarzyna Strychalska przybliżyła uczestnikom temat trudności w nauce czytania i pisania u dzieci z autyzmem, a Dorota Bajur-Krawiecka omówiła analizę wytworów uczniów w kontekście tych trudności. Zwieńczeniem spotkania były warsztaty &bdqu
Idź do oryginalnego materiału