Na dwóch odcinkach drogi krajowej nr 9 koło Opatowa obowiązywał będzie ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną. To konieczne, bo rozpoczyna się kolejny etap budowy obwodnicy Opatowa.
Zmiany w organizacji ruchu mają zostać wprowadzone w czwartek (7 sierpnia). Są niezbędne ze względu na budowę węzła drogowego na skrzyżowaniu obwodnicy Opatowa z obecnym przebiegiem trasy krajowej nr 9 i łącznikiem północnym w ciągu drogi nr 74.
– Na dwóch odcinkach między Ostrowcem Świętokrzyskim a Opatowem obowiązywał będzie ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną. Ma to związek z budową kolejnej łącznicy węzła. Zamknięty zostanie odcinek drogi krajowej nr 9 od strony Porudzia do ronda na skrzyżowaniu „dziewiątki” z łącznikiem północnym w ciągu DK74. Ruch na tym odcinku poprowadzony zostanie tymczasowo jedną jezdnią nowej DK9 i łącznicami węzła – informuje Małgorzata Pawelec-Buras, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ruch naprzemienny obowiązywał będzie także w miejscu, w którym wybudowane zostanie rondo łączące nowy, dwujezdniowy odcinek DK9 z jej dotychczasowym przebiegiem. – Na zawężonym fragmencie łącznicy obowiązywał będzie ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną. Taka organizacja ruchu ma obowiązywać do planowanego we wrześniu zakończenia prac w obrębie węzła – dodaje Małgorzata Pawelec-Buras.
Obwodnica Opatowa, kosztująca prawie 689 mln zł, gotowa jest już w ok. 90 proc. Kierowcy mają nią pojechać jesienią br.


Które ulice w Kielcach są najstarsze? Skąd wzięły się ich nazwy? Co przed laty się przy nich znajdowało, a czego w tej chwili już nie zobaczymy? Kiedy ulice zostały zabrukowane, a kiedy pojawił się na nich asfalt? W którym roku na ulicach Kielc zamontowano pierwsze latarnie? Odpowiedzi nie tylko na te pytania znajdą Państwo w filmowym cyklu „Historia kieleckich ulic”.