W niedzielę, 8 czerwca, rozpoczął się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Po raz pierwszy w historii inauguracja nie odbyła się na tradycyjnej trasie linii nr 0, ale objęła dwie specjalne linie: tramwajową nr 40 oraz autobusową nr 150, które połączyły ze sobą wszystkie pięć zajezdni MPK. Na trasę linii 40 z Łagiewnik do Zajezdni Nowa Huta wyjechały najstarsze zabytkowe tramwaje z kolekcji MPK: Zeppelin SN3 z 1906 roku, Gracówka SN1-37 z 1912 i SN1-59 z 1922 roku. Tramwaje przejeżdżały m.in. przez centrum miasta, wjeżdżając na teren zajezdni w Podgórzu i Nowej Hucie. Równocześnie funkcjonowała autobusowa linia nr 150, na którą wyjechały pojazdy: MAN SL200, Ikarus 280, Jelcz M120, Jelcz RTO, Scania 113CLL i Scania 111CR. Trasa prowadziła z pętli Łagiewniki przez zajezdnie Wola Duchacka, Płaszów i Bieńczyce, kończąc się na Kombinacie. Na dwóch zajezdniach (Wola Duchacka i Bieńczyce) pasażerowie mogli przesiąść się do dodatkowych autobusów, które umożliwiały przejazd wokół całego obiektu, a w Płaszowie przewidziano możliwość pieszego zwiedzania. Obsługę konduktorską zapewnił Krakowski Klub Modelarzy Kolejowych, który – z okazji 50-lecia swojej działalności – wręczał pasażerom pamiątkowe bilety. Była to pierwsza taka inauguracja sezonu KLM, umożliwiająca odwiedzenie wszystkich zajezdni MPK jednego dnia, zabytkowymi pojazdami.
fot. Marcin Nowak