Gliwicki Budżet Obywatelski. Rusza głosowanie

13 godzin temu

25 sierpnia rozpoczął się najważniejszy etap tegorocznej edycji Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego – wybór zadań, które będą realizowane w 2026 roku. Głosować może każdy mieszkaniec Gliwic. Do rozdysponowania jest blisko 8 milionów złotych z kasy miejskiej.

Budżet obywatelski to najbardziej bezpośredni sposób decydowania przez mieszkańców o tym, na co przeznaczona będzie część pieniędzy z budżetu miejskiego.

W tegorocznej edycji gliwiczanie zgłosili aż 375 propozycji, z których do głosowania zakwalifikowano 189 projektów: 7 ogólnomiejskich oraz 182 dzielnicowe.

Pula środków przeznaczonych na realizację zwycięskich pomysłów wynosi 7 875 000 zł, z czego 1 000 000 zł na projekty ogólnomiejskie, a 6 875 000 zł trafi do dzielnic. Głosowanie potrwa od 25 sierpnia do 15 września 2025 r. Może w nim wziąć udział każdy mieszkaniec Gliwic – niezależnie od wieku.

Każdy gliwiczanin ma do dyspozycji dwa głosy: jeden na projekt dzielnicowy i jeden na projekt ogólnomiejski.

Głosowanie online – szybko, wygodnie i ekologicznie

Najprostszy sposób głosowania to forma elektroniczna, dostępna na platformie partycypacyjnej decydujmyrazem.gliwice.pl.

Głosowanie online ruszyło 25 sierpnia i potrwa do 15 września do godz. 20.00. W celu weryfikacji głosu wymagane jest potwierdzenie przez e-mail (link aktywacyjny) lub kod SMS. Ważne: jeden adres e-mail i numer telefonu mogą być użyte tylko raz.

Preferujesz papier? To też możliwe

Można również zagłosować w tradycyjny sposób – na papierowym formularzu, który należy wrzucić do jednej z oznakowanych urn:

  • w Biurze Obsługi Interesantów UM (ul. Zwycięstwa 21 i filia przy ul. Jasnej 31A),
  • w siedzibach Centrum 3.0 – GODS (ul. Zwycięstwa 1, Jagiellońska 21, Studzienna 6),
  • w mobilnych punktach do głosowania (harmonogram ich działania będzie publikowany na na stronie internetowej decydujmyrazem.gliwice.pl oraz na profilu fb.com/BudzetObywatelskiGliwice,
  • w wybranych filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach.

Osoby, którym rodzaj niepełnosprawności uniemożliwia oddanie głosu, mogą skorzystać z pośrednictwa konsultanta ds. osób niepełnosprawnych w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego przy ul. Zwycięstwa 21, w godzinach urzędowania (za okazaniem dokumentu potwierdzającego dane osobowe).

Więcej informacji o głosowaniu można znaleźć na decydujmyrazem.gliwice.pl.

Kiedy poznamy wyniki?

Lista zadań, które zostaną zrealizowane w 2025 roku, zostanie opublikowana do 15 października na platformie decydujmyrazem.gliwice.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gliwicach oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gliwicach.

Idź do oryginalnego materiału