Codziennie ponad pół godziny w korkach. Apel o przebudowę skrzyżowania na granicy Warszawy

7 godzin temu
Zdjęcie: Trakt Brzeski (autor: ZDM)


Władze Sulejówka i dzielnicy Wesoła od dawna zabiegają o zmiany na skrzyżowaniu, które poprawiłyby płynność i doprowadziłyby do większego komfortu. Chodzi o zbieg ulicy Trakt Brzeski i alei Józefa Piłsudskiego.

Zdaniem starosty mińskiego Remigiusza Górskiego skrzyżowanie wymaga przebudowy, bo podróżowanie tędy to dla kierowców udręka.

Tworzą się ogromne korki praktycznie przez cały dzień. Rano tutaj mieszkańcy tracą pół godziny, 40 minut, żeby wyjechać. W tej chwili to skrzyżowanie nie spełnia jakichkolwiek wymagań funkcjonalnych. Brakuje lewoskrętów, prawoskrętów. Na wszystkich kierunkach jest jakby konflikt kierowców. Muszą się przepuszczać nawzajem – powiedział Górski.

Jak przekazał nam Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie w tej chwili nie ma planów przebudowy tego skrzyżowania.

Przebudowy fragmentu alei marszałka Józefa Piłsudskiego i Traktu Brzeskiego domagają się także mieszkańcy Wesołej. Zwrócili się w tej sprawie z petycją do stołecznego Zarządu Dróg Miejskich. Chcą poszerzenia dwóch pasów ruchu przy skrzyżowaniu z Traktem Brzeskim, przeniesienia przystanku linii 173, a także zmiany sygnalizacji świetlnej dla jadących w kierunku Mińska Mazowieckiego. Podkreślają, iż korki na Alei Józefa Piłsudskiego powodują, iż wyjazd z okolicznych ulic jest w zasadzie niemożliwy. Domagają się także poszerzenia ulicy Nizinnej w kierunku Traktu Brzeskiego.

Zarząd Dróg Miejskich uważa jednak, iż nie ma możliwości poszerzenia alei Piłsudskiego w kierunku Traktu Brzeskiego ani zmiany lokalizacji przystanku 173. ZDM przyznaje, iż pomiary wykonane w 2022 r. na skrzyżowaniu al. marsz. J. Piłsudskiego i ul. Mazowieckiej oraz w 2024 r. na Trakcie Brzeskim wskazują na zatory drogowe. Zapowiada przekazanie sprawy do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m.st. Warszawy.

Według ZDM wprowadzenie kolejnych bezkolizyjnych faz ruchu w kierunku Mińska Mazowieckiego bez przebudowy skrzyżowania spowoduje większe korki. Zarząd zwraca uwagę, iż sygnalizacja Trakt Brzeski - Piłsudskiego działa w oparciu o akomodacyjny algorytm sterowania. Ocenia jednak, iż można rozważyć jej korektę.

Czytaj też: Remont ulicy Pawińskiego na Ochocie coraz bliżej. Co zakłada projekt?

Idź do oryginalnego materiału