Ciekawa zmiana na rynku. Polacy coraz chętniej stawiają na sieci convenience. Reszta formatów na minusie

2 tygodni temu
Obserwacja zachowań blisko 1,4 mln konsumentów w ponad 40,6 tys. sklepów spożywczych wykazała, iż w I kw. br. tylko w placówkach convenience rdr. wzrósł ruch i przybyło unikalnych klientów. Pozostałe formaty, tj. supermarkety, hipermarkety i dyskonty, zaliczyły spadki. Do tego segment convenience zyskał w każdej analizowanej kwestii. Jako jedyny rdr. zwiększył swój udział w łącznej liczbie wizyt w badanych placówkach (POS). I odnotował wzrosty rdr. zarówno w zakresie średniego, jak i łącznego miesięcznego czasu trwania zakupów. Eksperci komentujący te dane wyjaśniają, iż za sukcesem formatu convenience stoi m.in. rosnąca popularność tzw. zakupów uzupełniających.
Idź do oryginalnego materiału