Będziemy tankować na stacjach Dino? Sieć zarejestrowała znak Dino Oil. Wybuchły spekulacje

2 godzin temu

Właściciel sieci Dino jest najbogatszym Polakiem, do tego Wielkopolaninem. Notowania firmy i badania opinii pokazują, iż rodacy lubią sieć i często kupują w Dino. Markety z czerwoną nazwą wyrastają jak grzyby po deszczu. I to choćby w mniejszych miejscowościach, gdzie kiedyś funkcjonowały tylko małe, wiejskie sklepy.

Czy teraz w wolumenie pojawi się siatka stacji beznynowych? Małe, zlokalizowane przy marketach punkty do sprzedaży paliwa nie są niczym nowym. Takie ma między innymi CircleK czy Intermarche. Można zatankować na nich zwykle podstawowe paliwa - olej napędowy i benzynę bezołowiową. Punkty są w większości samoobsługowe. Czy tak będą wyglądałe miejsca z dystrybutorami sygnowanymi logo Dino Oil?

Media branżowe spekulują, iż Dino rozważa uruchamianie stacji dostępnych dla klientów, właśnie głównie w pobliżu sklepów - zwłaszcza w mniejszych miejscowościach.

Sieć Dino Polska, znana z dynamicznej ekspansji supermarketów w całej Polsce, przygotowuje się do wejścia na rynek paliwowy. Zarejestrowany znak towarowy „Dino Oil” oraz pierwsza stacja paliw działająca na potrzeby własnej floty firmy to sygnały, iż Dino rozważa uruchomienie stacji benzynowych otwartych dla wszystkich kierowców — najpewniej przy marketach.

Jak podał portal motoryzacyjny, Dino planuje, by nowe stacje paliw powstawały w mniejszych miejscowościach i przy sklepach sieci, co mogłoby przynieść kierowcom niższe ceny paliwa i stworzyć realną alternatywę dla dotychczasowych graczy na rynku paliw.

https://zwielkopolski24.pl/wiadomosci/dino-rosnie-w-sile-juz-prawie-3-tysiace-sklepow-i-ponad-53-tysiace-pracownikow/FZQQa57ftbqlyX8TI7Ve

Co już powstało – i co na razie jest wewnętrzne

Na ten moment jedna stacja paliw funkcjonuje jako część zaplecza logistycznego Dino w centrum dystrybucyjnym w Łobzie. Według przedstawicieli firmy, w tej chwili obsługuje wyłącznie flotę dostawczą i nie jest dostępna dla klientów detalicznych - zauważa TVN24.pl

Jednak rejestracja znaku Dino Oil i deklaracje dotyczące rozbudowy zaplecza sugerują, iż przedsiębiorstwo poważnie rozważa otwarcie ogólnodostępnych stacji przy swoich sklepach.

Co to może znaczyć dla konsumentów i rynku paliw

  • Konkurencja i potencjalne obniżki cen - pojawienie się stacji Dino Oil może skusić do tankowania tam kierowców z małych miejscowości lub obszarów, gdzie dostęp do stacji paliw jest ograniczony.

  • Wygoda zakupów „pod jednym dachem” - klient mógłby zrobić zakupy w markecie i zatankować paliwo w tym samym miejscu.

  • Zmiana układu sił na rynku paliw - kolejna duża sieć detaliczna wchodzi w segment paliwowy, co może skłonić obecne stacje do dostosowywania cen, usług lub lokalizacji.

Na razie bez konkretnej daty startu - ale plany są poważne

Jak podkreśla spółka, nie podano jeszcze oficjalnego harmonogramu otwarcia publicznych stacji. W komunikacie wskazano, iż jedyna w tej chwili działająca stacja służy wewnętrznej logistyce - informuje TVN.

Równocześnie rozwój sieci sklepów i intensywne inwestycje Dino - w tym w logistykę i infrastrukturę - pozwalają przypuszczać, iż decyzja o budowie stacji dla klientów może zapaść w niedalekiej przyszłości.

Co interesujące - choć prawdopodobnie nie może o niczym świadczyć - w aktualnej ofercie Dino, znalazły się zabawki, w tym modele zestawów cieżarowych - ciągnik siodłowy z cysterną - sygnowane znakiem Dino Oil.

Póki co nie ma żadnego publicznego komunikatu korporacyjnego Dino Polska, który potwierdzałby datę otwarcia pierwszych stacji paliwowych dla klientów. Wysłaliśmy w tej sprawie pytanie do firmy. Czekamy na stanowisko.

Grupa Dino rośnie w siłę

W pierwszych trzech kwartałach 2025 r. przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 24,7 mld zł i były o 14,9% wyższe niż w analogicznym okresie 2024 r. Na koniec września 2025 r. sieć posiadała 2933 sklepy, o 361 więcej niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły 1,58 mld zł. Zatrudnienie w Grupie Dino zwiększyło się do 54,5 tys. pracowników.

W III kw. sieć Dino uruchomiła 98 nowych marketów, a narastająco od początku roku powiększyła się o 245 sklepów. Na koniec września 2025 r. w Polsce funkcjonowały 2933 sklepy z wyróżniającym się czerwonym logiem Dino.

https://zwielkopolski24.pl/wiadomosci/dziewiec-nowych-poscigowych-cupr-wzmacnia-wielkopolska-grupe-speed-zdjecia/8CiSRGbvL3Z936Ehfx8q
Idź do oryginalnego materiału