W piątek (27 czerwca) zakończyły się odbiory techniczne ostatniego z sześciu nowych przystanków wiedeńskich przy ul. Sienkiewicza. Dwa z nich powstały przy skrzyżowaniu z ul. Górnickiego, a kolejne cztery przy skrzyżowaniu z ul. Piastowską. Głównym celem inwestycji była poprawa komfortu pasażerów oraz zwiększenie ich bezpieczeństwa.
Wszystkie trzy pary przystanków zostały całkowicie przebudowane, a całe zadanie było podzielone na dwa etapy: „Górnickiego” i „Piastowska”. W obu przypadkach zrealizowano następujące prace:
- budowa ramp z mieszanki mineralno-asfaltowej,
- przebudowa chodników wzdłuż ramp przystanków,
- przebudowa odwodnienia nawierzchni w rejonie przystanków wiedeńskich,
- budowa oświetlenia przystanków,
- doposażenie przystanków w tablice DIP,
- budowa brakujących odcinków MKT.
– Peron wiedeński to rodzaj przystanku tramwajowego, który po raz pierwszy zrealizowano w Wiedniu. Jego konstrukcja polega na podniesieniu jezdni do poziomu chodnika, co umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju osobom o ograniczonej mobilności, seniorom, rodzicom z wózkami dziecięcymi. Rozwiązanie takie dodatkowo spowalnia ruch i zwiększa bezpieczeństwo pieszych. „Wiedenki” funkcjonują w naszym mieście od wielu lat na ul. Traugutta, Piłsudskiego, Krupniczej, Hubskiej, Trzebnickiej, Jedności Narodowej. Najnowsze lokalizacje to ul. Pomorska, mosty Pomorskie oraz ul. Grabiszyńska – wyjaśnia ZDiUM.
Prace wykonała firma ROTOMAT, a ich koszt to niemal 4 mln złotych.
Foto: mat. ZDiUM Wrocław