Jak wyjaśniają drogowcy, zamknięcie jest konieczne ze względu na zakres prowadzonych prac – obejmujących m.in. głębokie wykopy pod nową konstrukcję torową i odwodnienie, a także obecność licznych niezidentyfikowanych wcześniej instalacji podziemnych. W związku z tym niemożliwy będzie zarówno przejazd, jak i przejście przez tory.
Dodatkowym zagrożeniem jest ruch pociągów po sąsiednim torze oraz czasowe wyłączenie działania urządzeń sygnalizacyjnych i rogatek.
Dla kierowców przygotowano alternatywne trasy:
Dla ul. Morasko: objazd poprowadzono przez ul. Mateckiego, Stróżyńskiego, Szeligowskiego, Opieńskiego, Umultowską (gdzie przejazd zostanie otwarty 15 maja przed północą), Dzięgielową, Naramowicką oraz Jaśkowiaka.
Dla ul. Jasna Rola: objazd wyznaczono ulicami Bronisława, Umultowską, Krygowskiego, Dzięgielową, Naramowicką i Błażeja.
W kierunku przeciwnym obowiązywać będą analogiczne trasy objazdowe. Mapy z nową organizacją ruchu dostępne są na stronie internetowej ZDM oraz w miejskich komunikatach drogowych.
Inwestycję prowadzi na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsorcjum firm: Zakład Robót Komunikacyjnych DOM Sp. z o.o., Alusta S.A. oraz Intop Warszawa Sp. z o.o..