Jeśli moc i przestrzeń w kabinie to priorytet to nie ma lepszej propozycji niż Volkswagen Talagon. Ten produkowany przez spółkę joint venture niemieckiego producenta i chińskiego FAW SUV mierzy ponad 5 metrów długości. Z trzema rzędami siedzeń jest zdolny przewieźć choćby 7 pasażerów, nie tracąc niczego ze swojej atrakcyjności.
Nowy Volkswagen Talgon jest mocniejszy i oszczędniejszy
FAW-Volkswagen pokazało w Chinach nowe wydanie SUV-a. To jeden z tych, które napędza paliwo, więc nie trzeba się martwić o zasięg baterii. Nowy Talagon nie traci niczego ze swojego gustownego nadwozia i udowadnia, iż kosztem przestrzeni nie trzeba poświęcać atrakcyjnego wyglądu rodzinnego pojazdu.
Volkswagen Talagon trafi na rynek oficjalnie 5 sierpnia br. w wersjach 6 lub 7-osobowej do wyboru. jeżeli chodzi o długość, szerokość i wysokość SUV-a to wynoszą one odpowiednio 5168/2002/1792 mm a rozstaw osi 2980 mm. W efekcie nieznacznie się różni od poprzednika. jeżeli chodzi o osiagi, to pod maską Talagona pracuje silnik EA888 piątej generacji, który znacznie poprawia wrażenia z jazdy.
To nowy produkt, który trafił do masowej produkcji w Chinach w tym roku i jest szeroko stosowany w wielu modelach marek, takich jak Porsche, Audi i Volkswagen. Współpracując z automatyczną skrzynią biegów i napędem 4Motion jest w sam raz na dojazdy do pracy i szybką jazdę w terenie oferując większą moc i niższe zużycie paliwa. Volkswagen Talagon 2.0T będzie w dwóch opcjach mocy do wyboru. Moc maksymalną pierwszej zwiększono ze 186 KM do 213 KM (340 Nm), a oznaczenie modelu zmieniono na 380TSI. Druga wersja to 450 TSI o mocy 272 KM (400 Nm). Zadowala się ona zużyciem paliwa na poziomie 8,33 l/100 km ( WLTC).
21 lipca rozpoczęła się przedsprzedaż nowego modelu FAW-Volkswagen. Ceny w przedsprzedaży obu modeli – 450 4WD Supreme Edition i 450 4WD Flagship Edition – wynoszą odpowiednio 299 900 i 319 900 juanów (ok. 152 000 zł i 162 000 zł).
Nowy SUV spółki FAW Volkswagen to mobilny raj dla rodzin
Zupełnie nowy Talagon doskonale odpowiada potrzebom rodzin. Przestrzeń wewnątrz jest porównywalna z salonem. Materiały, wykonanie i silnik piątej generacji dopracowano z taką dbałością. To dlatego, iż rodziny wielodzietne w Chinach podwyższyły wymagania dotyczące przestrzeni pasażerskiej i przestrzeni bagażowej w pojazdach.
Wersja 6-osobowa Talagona oferuje wysokiej klasy elektrycznie regulowane fotele w drugim rzędzie, a centralny kanał o szerokości 230 mm jest rzadkością w tej klasie. Druga wersja 7-osobowa po złożeniu foteli w drugim i trzecim rzędzie pozwala uzyskać ponad 2-metrową płaską przestrzeń. choćby przy pełnym składzie pasażerów bagażnik ma pojemność aż 350 litrów i zmieści się w nim jednocześnie walizka o rozmiarach 20, 24 i 28 cali, a także składany wózek dziecięcy.
Volkswagen Talagon to mobilny raj dla rodzin, który może się także pochwalić także nowym wyglądem zewnętrznym i wewnętrznym, procesorem Qualcomm 8155 oraz systemem wspomagania kierowcy IQ.Pilot.
FAW Volkswagen wyeliminował największą słabość rodzinnego SUV-a
SUV-a ulepszono w zakresie inteligentnego kokpitu, sterowania głosowego, nawigacji, zdalnego sterowania, połączenia z telefonem komórkowym i innych funkcji. W zakresie inteligentnego prowadzenia Talagon realizuje funkcję wspomagania jazdy drugiego poziomu (L2), a także w funkcję panoramicznego obrazu 360° i asystenta parkowania.
System samochodu, na który narzekano, jest teraz nowy. Wyposażony w układ Qualcomm 8155 i nowy interfejs HMI do interakcji człowiek-maszyna. Ekran pozwala na przesuwanie kart w górę i w dół, przewracanie stron w lewo i w prawo oraz personalizację. Dla użytkowników jest to wygodniejsze rozwiażanie nawiązujące do obsługi telefonów komórkowych.
Jeśli chodzi o rozpoznawanie głosu, Talagon współpracuje z iFlytek i może komunikować się w wielu dialektach z dokładnością rozpoznawania ponad 95%. Jest również połączony z dużym modelem DeepSeek.
W pierwszym rzędzie nowego Talagona znika dźwignia zmiany biegów z konsoli środkowej. W efekcie do dyspozycji użytkowników są dwie szybkie ładowarki bezprzewodowe. Centralna strefa kanałów całego pierwszego rzędu ma konstrukcję wyspową, zapewniającą dużą i wygodną przestrzeń do przechowywania.
W kabinie znajdują się trzy ekrany: 15-calowy ekran centralnego sterowania, 11,6-calowy ekran rozrywki dla pasażerów oraz 10,25-calowy panel wskaźników. Nie zabrakło także wyświetlacza przeziernego (head-up). Rozmieszczenie jest idealne, co uwzględnia potrzeby kierowcy i pasażera.
Podsumowanie
Volkswagen Talagon, choć szyty na miarę chińskich rodzin i tylko dla nich byłby świetną propozycją w europejskim katalogu.
Przeprojektowany nieznacznie z zewnątrz i uwzględniający m.in. nowy styl dolnej osłony chłodnicy, nowy wzór felg i trójwymiarowy kształt tylnych świateł ma jeszcze bardziej dominujący wygląd, co spodobałoby się także w Europie. Tak jak wnętrze oferujące wyjątkowe poczucie przestrzeni. Ogromne doświadczenie niemieckiego producenta widać w każdym szczególe. Mimo wzrostu moc dobrze zestrojone podwozie doskonałą pracą zawieszenia tłumi drobne wibracje i duże nierówności, zapewniając użytkownikom komfort jazdy.
Obecność inteligentnych technologii sprawiła, iż Talagon osiągnął wyższy poziom bezpieczeństwa. System Emergency Assist 3.0 monitoruje stan kierowcy podczas jazdy. Gdy wykryje, iż kierowca zdjął ręce z samochodu, system będzie emitował sygnały dźwiękowe i wizualne. jeżeli to plus wibracja pasa bezpieczeństwa i drganie hamulca nie pomoże, to automatycznie wykona szereg czynności. Ostatecznie automatycznie wezwie pomoc przez system alarmowy E-call (pogotowie ratunkowe) i B-call (pomoc drogowa). Nowy Talagon może także uruchamiać alarm lub automatycznie interweniować na skrzyżowaniach, podczas skrętu.
Wielu użytkowników w Chinach wybierało Talagona ze względu na jego dużą przestrzeń i mocny napęd na cztery koła. Nowy SUV pozostało lepszy pod tym względem i sięga po inteligentne technologie, dlatego dorobił się miana „króla przestrzeni i mocy”. Dziedzicząc wrażenia z jazdy i poziom bezpieczeństwa niemieckiej marki Volkswagen, będzie kupowany choćby w ciemno. To ze względu na rekomendację wiarygodnego, wiodącego producenta samochodów.