We Francji spada sprzedaż aut Tesli; w kwietniu liczba rejestracji nowych aut była mniejsza o 59 procent w porównaniu z tym samym okresem 2024 roku. Powodem jest ogólna słabsza kondycja rynku motoryzacyjnego, ograniczanie wydatków przez konsumentów i niepewność gospodarcza
Telewizja France 24 oceniła w czwartek, iż przyczyną spadku jest również „diaboliczny wizerunek założyciela marki, Elona Muska”. Natomiast AFP dopuściła jedynie, iż „potencjalnie” hamulcem dla rynku jest „wizerunek” szefa Tesli.
Spadek o 59 procent nastąpił w porównaniu z kwietniem 2024 roku, a ogółem od stycznia br. liczba rejestracji nowych aut Tesli spadła we Francji o 44 procent. Od początku roku sprzedano 7556 pojazdów tej marki.
Ogółem rynek nowych aut odnotował spadek o niemal 6 procent w kwietniu; zarejestrowano w tym miesiącu 139 tys. nowych pojazdów. Dane te podała branżowa organizacja Platforma Motoryzacyjna (PFA).
„Rynek jest na niepokojącym poziomie, bardzo niskim w porównaniu z okresem sprzed pandemii” – powiedział szef PFA Nicolas Le Bigot. Dodał następnie: „W kontekście niepewności gospodarczej Francuzi wydają mniej na konsumpcję, oszczędzają. To wszystko jest spotęgowane przez niepewność związaną z wojną handlową, którą (prezydent USA Donald) Trump wypowiedział wszystkim krajom”. (PAP)