Piotrkowscy seniorzy otrzymali opaski bezpieczeństwa. W czwartek, 18 września pierwsi mieszkańcy korzystający z tej formy wsparcia wzięli udział w spotkaniu zapoznającym z działaniem tego systemu. Na początek teleopieką objęto 50 osób. W jaki sposób ma to pomóc seniorom?
Chodzi o bezpieczeństwo
Jak się okazuje, zdalna opieka nad seniorami to nowa usługa społeczna w mieście realizowana przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie. Ma ona pozwolić na stały monitoring czynności życiowych u osób starszych.
– Dzięki temu posiadacze opaski będą mieli zapewnione dodatkowe bezpieczeństwo. Jest to szczególnie ważne u osób, które mieszkają samotnie – informuje urząd miasta.
Do udziału w pierwszej edycji tego programu zgłosiło się 50 osób. Seniorzy wzięli udział w szkoleniu, podczas którego dowiedzieli się jak używać opaski i jak wezwać pomoc.
– Teleopaska jest nowoczesnym systemem teleinformatycznym, który może wspomóc bezpieczeństwo seniora. Ma wbudowany detektor upadku i monitoruje podstawowe czynności życiowe. W przypadku, gdy senior czuje się zagrożony, bądź dojdzie do jakiegoś nieprzyjemnego zdarzenia, w czasie rzeczywistym, przy pomocy tej teleopaski może połączyć się z ratownikiem medycznym, który następnie podejmie kolejne działania, by udzielić seniorowi bezpośredniej pomocy – informuje Joanna Suszko-Bąkiewicz, dyrektorka piotrkowskiego MOPR.
Teleopieka ma być rozwiązaniem dla osób starszych, z niepełnosprawnościami, a w szczególności samotnych, które wymagają wsparcia w codziennym funkcjonowaniu. Dzięki opasce senior może połączyć się z ratownikiem, a w przypadku utraty przytomności ta automatycznie wysyła sygnał o potrzebie pomocy. Ponadto urządzenie monitoruje i zapisuje wyniki pomiarów tętna czy saturacji.
Wsparcie realizowane jest w ramach Programu „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025. Jak się okazuje, ze względu na duże zainteresowanie MOPR planuje objąć programem większą liczbę osób starszych.
https://trybunalski.pl/wiadomosci/pieniadze-za-sasiedzkie-pomaganie-w-piotrkowie-ile-mozna-zarobic/tb3IQqr9Hr2LjbOkW2DN