Rekrutacja osób 60+ do projektu: „Wsparcie osób potrzebujących w codziennym funkcjonowaniu zamieszkujących Małopolskę zachodnią”

ib-polska.pl 1 dzień temu

Fundacja Internationaler Bund Polska ogłasza rekrutację osób 60+ do projektu: „Wsparcie osób potrzebujących w codziennym funkcjonowaniu zamieszkujących Małopolskę zachodnią”

Termin rekrutacji: 11.06.2025 r.

Formy zgłoszenia:

  • osobiście: Rekrutacja odbywać się będzie na terenie Miejskiej Biblioteki Publicznej w Chrzanowie, ul. Władysława Broniewskiego 10 c, 32-500 Chrzanów (mała sala konferencyjna);
  • telefonicznie: +48 505-517-158;

Regulamin rekrutacji wraz z szczegółowymi informacjami o projekcie:

REGULAMIN REKRUTACJI UCZESTNIKÓW DO PROJEKTU

„Wsparcie osób potrzebujących w codziennym funkcjonowaniu zamieszkujących Małopolskę zachodnią”

Numer naboru: FEMP.08.06-IP.01-029/24

Nr projektu: FEMP.08.06-IP.01-1248/24

Instytucja zawierająca umowę: Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości

Priorytet: Fundusze europejskie dla sprawiedliwej transformacji Małopolski Zachodniej

Działanie: Opieka nad osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu

Fundusz: Fundusz Sprawiedliwej Transformacji

Okres realizacji projektu: 01.04.2025-31.03.2028

Projekt obejmuje tereny powiatów: olkuskiego, wadowickiego, oświęcimskiego i chrzanowskiego w województwie małopolskim.

1. INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE

Projekt realizowany jest przez fundację Internationaler Bund Polska na terenie Małopolski Zachodniej, powiaty: olkuski, chrzanowski, oświęcimski, wadowicki.

Środki przeznaczone na realizację zadania
2 844 284,48

Dofinansowanie projektu z UE:
2 544 886,11 zł

Celem projektu jest zwiększenie równego i szybkiego dostępu do dobrej jakości, trwałych usług, które wspierają dostęp do usług opiekuńczych i asystenckich skoncentrowanych na osobie oraz do usług aktywizacyjnych przeciwdziałających osamotnieniu i izolacji uczestników projektu. Celem jest zbudowanie systemu wsparcia dla osób które ukończyły 60 r.ż. (60+) wymagających wsparcia w codziennym funkcjonowaniu w tym, w szczególności z powodu stanu zdrowia, wieku oraz niepełnosprawności. Projekt skierowany jest do osób niesamodzielnych 60+ zamieszkujących na ternie zachodniej małopolski w powiatach: olkuskim, oświęcimskim, wadowickim, chrzanowskim) w tym do osób:

  • z niepełnosprawnościami (orzeczenia ZUS, KRUS, PZON, MZON, MSWiA), w tym osoby z niepełnosprawnościami sprzężonymi, intelektualnymi, z zaburzeniami psychicznymi;
  • doświadczających wielokrotnego wykluczenia społecznego;
  • biernych zawodowo;
  • zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym zamieszkujących na obszarach strategicznej interwencji;
  • zamieszkujących na terenie gmin górniczych;
  • posiadających status ochronny po agresji FR na Ukrainę;
  • zamieszkujących samotnie;
  • Osiągających niskie dochody;
  • Korzystających z program FEPŻ (pomoc żywnościowa);

2. SZCZEGÓŁOWY ZAKRES USŁUG

Wsparciem objętych zostanie co najmniej 75 osób w trackie 34 miesięcy.

W ramach projektu realizowane będzie:

  • a) wsparcie w formie usług opiekuńczych i/lub asystenckich w miejscu zamieszkania dla osób 60+ niesamodzielnych, wymagających wsparcia w codziennych czynnościach – wybór wsparcia w zależności od potrzeb.
  • b) wsparcie w formie usługi specjalistycznej będącej komplementarnym uzupełnieniem usług opiekuńczych/asystenckich obejmujące:
    • – wsparcie prawne (prawnika);
    • – wsparcie dietetyka;
    • – wsparcie terapeuty przestrzeni;
    • – wsparcie psychologiczne;
  • c) szkolenia dla opiekunów nieformalnych osób niesamodzielnych/niepełnosprawnych w zakresie m.in.:
    • – aspekt jakości życia i opieki w niepełnosprawności, podeszłym wieku, chorobach przewlekłych;
    • – dieta osoby niesamodzielnej;
    • – radzenie sobie ze stresem i długotrwałym przemęczeniem;
    • – zaburzenia orientacji co do osób bliskich;
    • – komunikacja z osobą niepełnosprawną;
    • – i wiele innych.

Wnioskodawca zapewnia dostęp do nieprzerwanego i adekwatnego pod względem jakości procesu świadczenia usług opiekuńczych i asystenckich przez 5 dni w tygodniu. Po przydzieleniu min. 1 formy wsparcia dla każdej ze 75 osób możliwe będzie łączenie usług opiekuńczych i asystenckich z usługą specjalistyczną co będzie działaniem komplementarnym mającym na celu przeciwdziałanie stagnacji, osamotnieniu i izolacji osób starszych.

Szczegółowy opis wsparcia w ramach projektu:

  • a) wsparcie w formie usług opiekuńczych i asystenckich w miejscu zamieszkania dla osób w wieku 60+ niesamodzielnych, wymagających wsparcia w codziennych czynnościach, dla min. 75 osób w trakcie trwania całego projektu (łącznie 39 000 godzin w projekcie).
    • Planowana liczba osób do objęcia wsparciem w 2025 r: 50 osób (rekrutacja nr 1);
    • Planowana dodatkowa liczba osób do objęcia wsparciem od 2026 r: 25 osób (rekrutacja nr 2);
  • b) usługi specjalistyczne będące komplementarnym uzupełnieniem usług opiekuńczych obejmujące:
    • wsparcie prawne (konsultacje prawnika) – 225 godzin;
    • wsparcie dietetyka – 700 godzin;
    • wsparcie terapeuty przestrzeni – 225 godzin;
    • wsparcie psychologiczne – 700 godzin.
  • c) szkolenia dla opiekunów nieformalnych (średnio 40 godzin rocznie przez 3 lata)

Każdy uczestnik projektu otrzyma ofertę wsparcia (jego wymiar i zakres będzie ustalany w zależności od indywidualnie zdiagnozowanych potrzeb).

Przykładowe i uśrednione wsparcie obejmować będzie:

  • 20 godzin miesięcznie wsparcia opiekuna (ułatwiającego funkcjonowanie w życiu codziennym/asystenta osoby niepełnosprawnej);
  • 3 godziny wsparcia terapeuty przestrzeni (jej/jego zadaniem będzie opracowanie możliwości zmiany w miejscu zamieszkania celem poprawy funkcjonowania w życiu codziennym);
  • 3 godziny wsparcia prawnego – tematy interesujące seniorów to m.in:
    • a) prawo spadkowe (omówienie zasadności spisania testamentu, wydziedziczenia, postępowania w przypadku śmierci bliskich osób, prawa do zachowku);
    • b) prawo konsumenckie (omówienie zasad związanych z zakupami podczas promocji, prezentacji czy w Internecie);
    • c) zobowiązania (informacje o przedawnieniu zobowiązań, odwołań od nakazów zapłaty, wzory pism o rozłożenie na raty);
    • d) prawo zabezpieczeń społecznych (procedura postępowania w przypadku starania o ustalenie orzeczenia o niepełnosprawności).
  • 12 godzin wsparcia dietetyka. Wnioskodawca przewiduje indywidualne spotkania co 3 miesiące dla zainteresowanego uczestnika projektu.
  • 12 godzin wsparcia psychologicznego. Wnioskodawca przewiduje indywidualne spotkania co 3 miesiące dla wszystkich uczestnika projektu. W przypadku rozpoznania zmian w funkcjonowaniu możliwe będzie wskazanie innych źródeł wsparcia dla uczestnika projektu (np. skierowanie do CZP, na terapię grupową/indywidualną,)

3. KRYTERIA FORMALNE UDZIAŁU W PROJEKCIE

  1. Osoby zamieszkujące w woj. Małopolskim (pow. chrzanowski, wadowicki, oświęcimski, olkuski) – weryfikowane na podstawie oświadczenia, dokumentu potwierdzającego stan faktyczny.
  2. Wiek: 60+ lat – oświadczenie, dokument tożsamości lub inny umożliwiający weryfikację.

Kryteria premiujące:

  • osoby z orzeczonym znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności oraz osoby z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z niepełnosprawnością intelektualną oraz osoby z zaburzeniami psychicznymi – 4 pkt (orzeczenie / zaświadczenie lekarskie);
  • osoby doświadczające wielokrotnego wykluczenia społecznego – 5 pkt (oświadczenie uczestnika projektu/ zaświadczenie/orzeczenie);
  • osoby korzystające z programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową – 4 pkt (oświadczenie uczestnika projektu);
  • osoby lub rodziny zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym (uczestnik projektu z Obszaru Strategicznej Interwencji tj. Chrzanów- 4 pkt (oświadczenie uczestnika projektu o miejscu zamieszkania);
  • niskie dochody (wg kryterium dochodowego ustalonego zgodnie z art. 8 ust 1 ust. o pomocy społecznej)

– 2 pkt (oświadczenie uczestnika projektu);

  • status ochronny po agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę – 2 pkt (oświadczenie uczestnika projektu);
  • osoby zamieszkujące samotnie – 2 pkt (oświadczenie uczestnika projektu);
  • mieszkańcy gmin górniczych ( tj: Libiąż, Brzeszcze, Oświęcim gmina wiejska, Oświęcim gmina miejska, Chrzanów, Trzebinia, Osiek, Chełmek, Kęty, Babice, Andrychów, Zator, Wieprz, Przeciszów, Polanka Wielka, Alwernia, Spytkowice – 2 pkt (oświadczenie uczestnika projektu).

Ostatecznie w przypadku tej samej liczby punktów uzyskanych za kryteria preferencyjne będzie decydowała kolejność zgłoszeń.

3. Weryfikacja kwalifikowalności poprzez dokument: orzeczenia, zaświadczenia lekarskie, oświadczenia, wywiad z kandydatem. Ocena zgłoszeń dokonywana przez zespół rekrutacyjny przy użyciu kart ocen wg. określonej wagi punktowej. Z osobami wybranymi do udziału w projekcie zostanie przeprowadzana szczegółowa rozmowa z koordynatorem wsparcia dotycząca stanu zdrowia, przebytych i aktualnych chorób, sytuacji rodzinnej, socjalno-bytowej, aktualnych potrzeb i preferencji przy użyciu kwestionariusza wywiadu. Na podstawie zebranych informacji planowany będzie wymiar i zakres wsparcia i (tworzone będą indywidualne plany wsparcia) w porozumieniu z uczestnikiem lub/i jego opiekunem faktycznym/rodziną.

  • Utworzona zostanie lista główna: 50 osób oraz lista rezerwowa, która obejmować będzie 10 osób.
  • W przypadku niewykorzystanej puli miejsc w rekrutacji PODSTAWOWEJ, ogłoszona zostanie rekrutacja UZUPEŁNIAJĄCA.

4. ZGŁOSZENIE UDZIAŁU W PROJEKCIE

Pierwszy etap rekrutacji przeprowadzony zostanie w terminie 11.06.2025 r w godzinach: 10.00-15.00

Rekrutacja realizowana będzie w formie osobistej, telefonicznej oraz e-mailowej.

Kandydaci mogą zgłaszać się:

Osobiście: Rekrutacja odbywać się będzie na terenie Miejskiej Biblioteki Publicznej w Chrzanowie, ul.Władysława Broniewskigo 10 c, 32-500 Chrzanów (mała sala konferencyjna);

e-mailowo: [email protected] poprzez wypełnienie formularz zgłoszeniowego;

telefonicznie: +48 505-517-158;

Informacja o zakończeniu rekrutacji zostanie natychmiastowo ogłoszona na stronie internetowej IB-Polska oraz w social-mediach. W przypadku braki wystarczającej liczby zgłoszeń ogłoszona zostanie rekrutacja dodatkowa.

UWAGA: zgłoszenia wysyłane drogą mailową, które wpłyną poza godzinami prowadzenia rekrutacji tj. 10:00 15:00 nie będą rozpatrywane!

DOSTĘPNOŚĆ

Liczy się dzień, godzina zgłoszenia, oraz spełnienie kryteriów wymienionych w paragrafie nr 3 w tym kryterium podstawowe oraz kryteria premiujące.

Fundacja gwarantuje zachowanie równych proporcji pomiędzy formami zgłoszenia (obowiązywać będzie naprzemienna kolejność zgłoszeń w celu zapewnienia równej dostępności dla osób z określonymi niepełnosprawnościami – równy dostęp dla osób zgłaszających się osobiście, e-mailowo i telefonicznie. Zagwarantowana będzie 1/3 dostępnych miejsc dla osób zgłaszających się osobiście, 1/3 dostępnych miejsc dla osób zgłaszających się e-mailowo oraz 1/3 dostępnych miejsc dla osób zgłaszających się telefonicznie.

Terminowe dostarczenie wymaganych dokumentów nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się do udziału w projekcie. Złożone wnioski będą poddawane szczegółowej weryfikacji pod kątem kwalifikacji kandydatów, kryteriów oceny w tym wagi punktowej i poprawności dostarczonych dokumentów. Po zakończeniu rekrutacji utworzona zostanie lista rankingowa

Wszyscy kandydaci biorący udział w procesie rekrutacyjnym zostaną poinformowani indywidualnie o wynikach do 10 dni roboczych od jej zakończenia.

W przypadku wyczerpania dostępnego limitu miejsc rekrutacja zostanie natychmiastowo zakończona. Zakończenie rekrutacji zostanie niezwłocznie ogłoszone na stronie internetowej IB- Polska oraz w social-mediach.

Z osobami zakwalifikowanymi do udziału w projekcie przeprowadzana będzie Indywidualna Diagnoza Potrzeb na podstawie której podpisany zostanie kontrakt trójstronny, którego stronami będą uczestnik programu lub jego opiekun prawny/faktyczny, fundacja Internationaler Bund Polska oraz opiekun/asystent.

Uczestnik projektu lub jego opiekun prawny ma prawo wyboru lub wskazania osoby, która będzie świadczyć usługi opiekuna/asystenta o ile osoba ta spełniać będzie wymogi programowe dotyczące kwalifikacji lub doświadczenia przy czym opiekunem /asystentem nie może być członek rodziny, opiekun prawny ani osoba faktycznie zamieszkująca razem z uczestnikiem projektu.

W trakcie realizacji Projektu prowadzona będzie regularna weryfikacja ilości wykorzystanych godzin z przyznanej puli. Co 2 miesiące dokonywana będzie generalna ocena stopnia realizacji. W przypadku braku wykorzystania zaplanowanych godzin wsparcia uczestnik składać będzie stosowne oświadczenia a liczba godzin w kontrakcie korygowana będzie w formie aneksu zgodnie z realnym zapotrzebowaniem. Wykonawca zastrzega sobie prawo do regularnego monitoringu i kontroli jakości realizowanych usług zarówno w formie telefonicznej jaki bezpośredniej w środowisku podopiecznego.

Warunkiem przystąpienia do Projektu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem Rekrutacji, wypełnienie Formularza Zgłoszeniowego i dostarczenie go w wyznaczonym terminie wraz z wymaganymi dokumentami (orzeczenie, zaświadczenie lekarskie, inne dodatkowe oświadczenia w zależności od kryteriów premiujących). Dokumentacja wysyłana drogą e-mailową akceptowana jest wyłącznie w formie czytelnego skanu lub zdjęcia. Dokumenty, których jakość będzie uniemożliwiała ich odczytanie i zweryfikowanie nie będą akceptowane.

W przypadku zgłoszenia telefonicznego oraz osobistego formularz rekrutacyjny wypełniany będzie przez pracownika obsługi projektu.

Każdy kandydat zobowiązany jest do dostarczenia wymaganych dokumentów osobiście lub drogą listowną, e-mailową do 7 dni roboczych od daty zgłoszenia do projektu (wymagane jest okazanie oryginału lub odpisu orzeczenia do wglądu). Niedostarczenie wymaganej dokumentacji w wyznaczonym terminie skutkować będzie odrzuceniem zgłoszenia do projektu.

Załączniki:

  • Formularz rekrutacyjny do projektu FEMP
  • Oświadczenie opiekuna faktycznego
  • Upoważnienie do złożenia dokumentacji w imieniu uczestnika projektu

Idź do oryginalnego materiału