Kluby sportowe z Elbląga mogą liczyć na kolejne w tym roku wsparcie finansowe z budżetu Miasta Elbląg. Prezydent miasta Michał Missan przyznał dotację na realizację 29 projektów sportowych na 30 złożonych w łącznej kwocie 1 850 000 zł w ramach konkursu Promocja Miasta Elbląg przez sport.
W tegorocznym budżecie zabezpieczono łączną kwotę ponad 5,6 mln zł, które trafią do organizacji sportowych, utalentowanych zawodniczek i zawodników oraz na promocję przez sport. To o 122 procent więcej niż w ubiegłym roku (2 518 859 zł).
- Przyznane dotacje w konkursie pn. Promocja Miasta Elbląg poprzez sport – sporty drużynowe oraz indywidualne
Lp. | NAZWA ORGANIZACJI | Dotacja | Liczba zawodników | Media społecznościowe /obserwujący |
1. | Uczniowski Klub Sportowy Olimpia Judo Elbląg | 50 000,00 | 220 | 2744 |
2. | Międzyszkolny Klub Sportowy „Truso” Elbląg | 155 000,00 | 430 | 5676 |
3. | Uczniowski Klub Sportowy „Orlik” | 4 000,00 | 25 | 290 |
4. | Uczniowski Klub Sportowy Silvant Kajak Elbląg | 210 000,00 | 74 | 6154 |
5. | Uczniowski Klub Sportowy Kosai Judo | 6 000,00 | 130 | 3 |
6. | Uczniowski Klub Pływacki „Jedynka” | 10 000,00 | 100 | 990 |
7. | Uczniowski Klub Sportowy „Szóstka” | 10 000,00 | 130 | 887 |
8. | Stowarzyszenie „Jantar” | 10 000,00 | 110 | 2082 |
9. | SKFKS „Elbląska Szkółka Piłkarska” | 3 000,00 | 100 | 398 |
10. | Uczniowski Klub Sportowy „Kontra” | 4 000,00 | 43 | 1318 |
11. | Uczniowski Klub Sportowy „Wikingowie” | 9 000,00 | 40 | 1318 |
12. | Integracyjny Klub Sportowy „ATAK” | 20 000,00 | 50 | 2018 |
13. | Związkowy Klub Sportowy Olimpia Elbląg | 495 000,00 | 560 | 37300 |
14. | Klub Sportowy „Orzeł” | 55 000,00 | 179 | 528 |
15. | Międzynarodowe Stowarzyszenie Miłośników Sztuk Walki A.K. „Andrex” | 13 000,00 | 80 | 610 |
16. | Elbląski Klub Sportowy „Mlexer” | 20 000,00 | 60 | 230 |
17. | Uczniowski Klub Sportowy „Viking” | 11 000,00 | 10 | 43 |
18. | Miejski Młodzieżowy Klub Sportowy „Concordia” Elbląg | 70 000,00 | 290 | 7788 |
19. | Akademia Młodego Piłkarza El-Futbol Elbląg | 5 000,00 | 160 | 1762 |
20. | Klub Sportów Walki „TYGRYS” | 15 000,00 | 75 | 2850 |
21. | Stowarzyszenie Sportów Walki Infinity Fight Elbląg | 12 000,00 | 210 | 5762 |
22. | Klub Sportowy Basketball Elbląg | 160 000,00 | 239 | 5510 |
23. | Uczniowski Klub Sportowy Pirat | 2 000,00 | 67 | 290 |
24. | Stowarzyszenie Jachtklub Elbląg | 5 500,00 | 30 | 1598 |
25. | EKS Start Elbląg S. A. | 465 000,00 | 20 | 10457 |
26. | EKO Gryf | 3 000,00 | 200 | 810 |
27. | Fundacja Końskie Zdrowie | 7 500,00 | 80 | 3441 |
28. | UKS Akademia Sportów Wodnych – Splash Bike Challenge | 12 500,00 | 100 | 10 290 |
29. | UKS Akademia Sportów Wodnych – Przekop rzekę | 7 500,00 | 100 | 10 290 |
30. | Klub ŌKAMIElbląg | Nie spełnia wymagań formalnych | ||
RAZEM: | 1 850 000,00 zł |
Wśród klubów, którym przyznano dotacje, są m.in. Energa Start Elbląg (piłka ręczna) i ZKS Olimpia Elbląg (piłka nożna), które mają długą i bogatą historię w Elblągu. Są głęboko zakorzenione w lokalnej społeczności i stanowią integralną część tożsamości sportowej miasta. Przez lata budowały swoją markę, zdobywały zaufanie kibiców i wychowywały pokolenia sportowców.
W przypadku Olimpii Elbląg dotacja pozwoli również na ustabilizowanie sytuacji w nowym sezonie, o co apelowali zarząd klubu oraz kibice żółto-biało-niebieskich.
Znaczące wzrosty miejskiego wsparcia odnotowują również kluby, które odgrywają coraz poważniejszą rolę w życiu sportowym miasta, jak: Silvant Kajak Elbląg – kajakarze i awans do I ligi piłkarzy ręcznych (wzrost wysokości dotacji o 215 proc. w porównaniu do ubiegłego roku, w sumie 356 700 zł), a także istniejący od 2022 r. KS Basketball Elbląg, który w tym roku po raz pierwszy został wsparty dotacjami z Miasta Elbląg na szkolenie seniorów oraz dzieci i młodzieży w koszykówce, a teraz na promocję przez sport – w sumie 260 tys. zł.
O dodatkowe środki na sport apelowało środowisko sportowe: Rada Sportu, władze elbląskich klubów. Dodatkowy w tym roku konkurs to również efekt dobrych wyników osiąganych przez elbląskich sportowców na arenach krajowych i międzynarodowych.
Przy okazji konkursu Departament Promocji i Turystyki przeanalizował również funkcjonowanie klubów w mediach społecznościowych: liczbę obserwujących, aktywność na profilach oraz dostępne zasięgi.
– Media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w promocji w dzisiejszym świecie. Pełnią też podstawową funkcję komunikacyjną z kibicami , członkami i sponsorami. Stanowią potężne narzędzie marketingowe, umożliwiające dotarcie do szerokiego grona odbiorców, budowanie rozpoznawalności marki, a także zwiększanie zainteresowania oferowanymi usługami. Nasza analiza wykazała, iż są elbląskie kluby, które potrafią umiejętnie zarządzać swoimi profilami oraz systematycznie je ulepszać – mówi Piotr Kowal, wiceprezydent Elbląga.