Rekordowe wsparcie dla klubów sportowych!

bogatyregion.pl 7 godzin temu

Kluby sportowe z Elbląga mogą liczyć na kolejne w tym roku wsparcie finansowe z budżetu Miasta Elbląg. Prezydent miasta Michał Missan przyznał dotację na realizację 29 projektów sportowych na 30 złożonych w łącznej kwocie 1 850 000 zł w ramach konkursu Promocja Miasta Elbląg przez sport.

W tegorocznym budżecie zabezpieczono łączną kwotę ponad 5,6 mln zł, które trafią do organizacji sportowych, utalentowanych zawodniczek i zawodników oraz na promocję przez sport. To o 122 procent więcej niż w ubiegłym roku (2 518 859 zł).

  • Przyznane dotacje w konkursie pn. Promocja Miasta Elbląg poprzez sport – sporty drużynowe oraz indywidualne
Lp.NAZWA ORGANIZACJIDotacjaLiczba zawodnikówMedia społecznościowe
/obserwujący
1.Uczniowski Klub Sportowy Olimpia Judo Elbląg50 000,002202744
2.Międzyszkolny Klub Sportowy „Truso” Elbląg155 000,004305676
3.Uczniowski Klub Sportowy „Orlik”4 000,0025290
4.Uczniowski Klub Sportowy Silvant Kajak Elbląg210 000,00746154
5.Uczniowski Klub Sportowy Kosai Judo6 000,001303
6.Uczniowski Klub Pływacki „Jedynka”10 000,00100990
7.Uczniowski Klub Sportowy „Szóstka”10 000,00130887
8.Stowarzyszenie „Jantar”10 000,001102082
9.SKFKS „Elbląska Szkółka Piłkarska”3 000,00100398
10.Uczniowski Klub Sportowy „Kontra”4 000,00431318
11.Uczniowski Klub Sportowy „Wikingowie”9 000,00401318
12.Integracyjny Klub Sportowy „ATAK”20 000,00502018
13.Związkowy Klub Sportowy Olimpia Elbląg495 000,0056037300
14.Klub Sportowy „Orzeł”55 000,00179528
15.Międzynarodowe Stowarzyszenie Miłośników Sztuk Walki A.K. „Andrex”13 000,0080610
16.Elbląski Klub Sportowy „Mlexer”20 000,0060230
17.Uczniowski Klub Sportowy „Viking”11 000,001043
18.Miejski Młodzieżowy Klub Sportowy „Concordia” Elbląg70 000,002907788
19.Akademia Młodego Piłkarza El-Futbol Elbląg5 000,001601762
20.Klub Sportów Walki „TYGRYS”15 000,00752850
21.Stowarzyszenie Sportów Walki Infinity Fight Elbląg12 000,002105762
22.Klub Sportowy Basketball Elbląg160 000,002395510
23.Uczniowski Klub Sportowy Pirat2 000,0067290
24.Stowarzyszenie Jachtklub Elbląg5 500,00301598
25.EKS Start Elbląg S. A.465 000,002010457
26.EKO Gryf3 000,00200810
27.Fundacja Końskie Zdrowie7 500,0080 3441
28.UKS Akademia Sportów Wodnych – Splash Bike Challenge12 500,00100 10 290
29.UKS Akademia Sportów Wodnych – Przekop rzekę7 500,00100 10 290
30.Klub ŌKAMIElblągNie spełnia wymagań formalnych

RAZEM:1 850 000,00 zł

Wśród klubów, którym przyznano dotacje, są m.in. Energa Start Elbląg (piłka ręczna) i ZKS Olimpia Elbląg (piłka nożna), które mają długą i bogatą historię w Elblągu. Są głęboko zakorzenione w lokalnej społeczności i stanowią integralną część tożsamości sportowej miasta. Przez lata budowały swoją markę, zdobywały zaufanie kibiców i wychowywały pokolenia sportowców.

W przypadku Olimpii Elbląg dotacja pozwoli również na ustabilizowanie sytuacji w nowym sezonie, o co apelowali zarząd klubu oraz kibice żółto-biało-niebieskich.

Znaczące wzrosty miejskiego wsparcia odnotowują również kluby, które odgrywają coraz poważniejszą rolę w życiu sportowym miasta, jak: Silvant Kajak Elbląg – kajakarze i awans do I ligi piłkarzy ręcznych (wzrost wysokości dotacji o 215 proc. w porównaniu do ubiegłego roku, w sumie 356 700 zł), a także istniejący od 2022 r. KS Basketball Elbląg, który w tym roku po raz pierwszy został wsparty dotacjami z Miasta Elbląg na szkolenie seniorów oraz dzieci i młodzieży w koszykówce, a teraz na promocję przez sport – w sumie 260 tys. zł.

O dodatkowe środki na sport apelowało środowisko sportowe: Rada Sportu, władze elbląskich klubów. Dodatkowy w tym roku konkurs to również efekt dobrych wyników osiąganych przez elbląskich sportowców na arenach krajowych i międzynarodowych.

Przy okazji konkursu Departament Promocji i Turystyki przeanalizował również funkcjonowanie klubów w mediach społecznościowych: liczbę obserwujących, aktywność na profilach oraz dostępne zasięgi.

– Media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w promocji w dzisiejszym świecie. Pełnią też podstawową funkcję komunikacyjną z kibicami , członkami i sponsorami. Stanowią potężne narzędzie marketingowe, umożliwiające dotarcie do szerokiego grona odbiorców, budowanie rozpoznawalności marki, a także zwiększanie zainteresowania oferowanymi usługami. Nasza analiza wykazała, iż są elbląskie kluby, które potrafią umiejętnie zarządzać swoimi profilami oraz systematycznie je ulepszać – mówi Piotr Kowal, wiceprezydent Elbląga.

Idź do oryginalnego materiału