Przyczepy rolnicze to jedno z podstawowych narzędzi pracy w każdym gospodarstwie – niezależnie od jego wielkości czy profilu produkcji. Umożliwiają transport płodów rolnych, nawozów, pasz, materiałów budowlanych czy maszyn. Są eksploatowane przez cały sezon, a często także zimą, co sprawia, iż muszą być wyjątkowo trwałe i niezawodne. Wśród polskich rolników od lat ogromnym uznaniem cieszą się modele Autosan, zwłaszcza legendarne D-47 i D-55. Choć dziś produkowane są nowsze modele, to właśnie te klasyczne przyczepy wciąż są obecne w licznych gospodarstwach, a zasady ich eksploatacji, naprawa oraz dostępność części przez cały czas budzą duże zainteresowanie. D-47 i D-55 – najsłynniejsze polskie przyczepy rolnicze Model D-47 powstał jako uniwersalna, dwuosiowa przyczepa rolnicza o ładowności do 4 ton, przeznaczona do współpracy z ciągnikami rolniczymi. Jej konstrukcja była prosta, ale bardzo trwała – oparta na solidnej ramie i resorowanym zawieszeniu, co czyniło ją niezawodną choćby w trudnym terenie. D-55 to jej rozwinięcie – o zwiększonej ładowności (do 5 ton) i poprawionej konstrukcji zawieszenia, z możliwością kiprowania w trzech kierunkach. Oba modele cieszyły się ogromną popularnością w PRL-u i latach 90., a wiele z nich przez cały czas pracuje w polskich gospodarstwach. Ich największą zaletą była (i do dziś jest) dostępność części i prosta, ale trwała konstrukcja, zapewniająca łatwość napraw. Najczęstsze awarie przyczep Autosan D-47 i D-55 Pomimo swojej legendarnej trwałości, przyczepy D-47 i D-55 z racji wieku są podatne na różnego rodzaju awarie i zużycie eksploatacyjne.
Przyczepy rolnicze Autosan – awarie i naprawa
ekspresjaroslawski.pl 3 tygodni temu
- Strona główna
- Regionalne
- Przyczepy rolnicze Autosan – awarie i naprawa
Powiązane
Samotna rybitwa czarna na Islandii
4 godzin temu
Kino pod gwiazdami w Parku Oborskich
7 godzin temu
Co przeczytasz w "Niedzieli"
7 godzin temu
Polecane
Prezydent: Wojsko Polskie ponad politycznym sporem
5 godzin temu