Premier Ontario Doug Ford zapowiedział, iż prace nad autostradą 413 rozpoczną się „w ciągu najbliższych kilku dni”.
W środę Ford i jego zespół pojawili się w Caledon, gdzie ogłosili podpisanie pierwszych dwóch kontraktów budowlanych dotyczących 52-kilometrowej trasy, która połączy autostradę 400 w Vaughan z autostradą 401 w Mississauga. Umowę na nasyp przy węźle 401 i 407 otrzymała firma Fermar Paving, a na przebudowę odcinka autostrady 10 w Caledon – Pave-Al.
Według rządu, po zakończeniu budowy autostrady 413 kierowcy będą oszczędzać do 30 minut dziennie w każdą stronę, projekt stworzy ponad 6000 miejsc pracy rocznie i podniesie roczny PKB Ontario o ponad 1 miliard dolarów. – Droga nr 413 jest kluczowym elementem naszego planu uwolnienia kierowców w GTA i całym Ontario od korków – mówił Ford.
Podczas konferencji pojawiły się także głosy sprzeciwu. Ekolodzy ostrzegają, iż budowa zniszczy żyzne grunty rolne i zagrozi gatunkom chronionym. Lider Partii Zielonych Mike Schreiner ocenił projekt jako „lekkomyślny i kosztowny”, zarzucając premierowi wykorzystywanie argumentów o amerykańskich cłach do usprawiedliwiania inwestycji bez budżetu i harmonogramu. – Ten projekt doprowadzi jedynie do dalszego rozrostu miast, wzrostu zanieczyszczenia i zniszczenia terenów podmokłych – mówił.
Na podst. Canadian Press