W centrum uwagi znalazła się planowana rozbudowa punktu utrzymania taboru w Poznaniu. Nowy obiekt, który ma powstać na terenie należącym w tej chwili do PKP przy ul. Kolejowej, zostanie dostosowany do codziennego serwisowania pojazdów Kolei Wielkopolskich. Bliskość dworca Poznań Główny oraz dostęp do rozbudowanej infrastruktury torowej czynią to miejsce kluczowym dla funkcjonowania przewoźnika. Jak podkreślił wicemarszałek województwa Wojciech Jankowiak, inwestycja ma nie tylko poprawić efektywność operacyjną spółki, ale też skrócić czas wyłączenia pojazdów z ruchu i zwiększyć ich dostępność.
W ramach planowanego rozwoju sieci kolejowej w aglomeracji poznańskiej coraz większą wagę przywiązuje się także do obwodnicy towarowej miasta. Projekt zakłada wprowadzenie na jej trasę połączeń pasażerskich w rozkładzie jazdy 2027/2028. Nowa linia ma znacząco odciążyć centrum Poznania i poprawić przepustowość całego węzła kolejowego, a jednocześnie stworzyć alternatywny, wygodny ciąg komunikacyjny dla mieszkańców obrzeży aglomeracji.
Równolegle rozwijane są projekty infrastrukturalne w południowej części województwa. W Ostrowie Wielkopolskim powstanie nowoczesny Punkt Utrzymania Taboru, który usprawni serwisowanie pociągów i umożliwi dalsze poszerzanie oferty przewozowej. Przy tej okazji wyremontowany i powiększony zostanie również parking przy dworcu kolejowym w Ostrzeszowie.
Inwestycje w infrastrukturę uzupełnia rozwój floty. Koleje Wielkopolskie zapowiadają ogłoszenie przetargu na zakup 10 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Dołączą one do floty, która już jest sukcesywnie rozbudowywana. Zwiększenie liczby pojazdów pozwoli obsłużyć m.in. 17 nowych połączeń planowanych w rejonie kalisko-ostrowskim – odpowiedź na rosnące potrzeby komunikacyjne mieszkańców tej części województwa.