W środę, 16 lipca br., Powiat Gnieźnieński gościł delegację z Powiatu Toruńskiego, w skład której weszli Dominik Gredecki – Dyrektor Wydziału Komunikacji oraz pracownicy Starostwa Powiatowego w Toruniu. Gości przyjęła Ewa Barłoga-Purol, etatowy członek Zarządu Powiatu Gnieźnieńskiego. Wizyta miała na celu zapoznanie się z funkcjonowaniem i obsługą urzędomatu oraz systemu informatycznego wspierającego pracę Wydziału Komunikacji i Transportu, które szczegółowo przedstawił dyrektor wydziału – Robert Bazułka.
Podczas spotkania zwrócono uwagę na szereg korzyści płynących z wdrożenia urzędomatu, który – jak podkreśla dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu w Gnieźnie, Robert Bazułka – znacząco zwiększa dostępność usług dla mieszkańców, umożliwiając odbiór dokumentów poza godzinami pracy urzędu, bez konieczności stania w kolejkach. Choć – jak zaznacza – kolejki nie zostały jeszcze całkowicie wyeliminowane, to wprowadzenie tego rozwiązania jest pierwszym, istotnym krokiem w kierunku poprawy jakości obsługi interesantów. W kontekście dalszego usprawniania obsługi mieszkańców, zwrócono również uwagę na to, iż oprogramowanie urządzenia na bieżąco przechodzi aktualizacje, co zapewnia zarówno sprawny obieg dokumentów, jak i bezpieczeństwo ich wydawania. Ewa Barłoga-Purol, etatowy członek Zarządu Powiatu Gnieźnieńskiego, zapowiedziała również kolejne kroki w kierunku poprawy dostępności i organizacji pracy wydziału – w najbliższym czasie planowana jest rozbudowa urzędomatu o dodatkowy moduł z 48 skrytkami oraz wdrożenie systemu rezerwacji wizyt online, który – jak podkreśliła – istotnie zmniejszy kolejki i jeszcze bardziej usprawni funkcjonowanie wydziału.
Dla przypomnienia, od początku 2025 roku mieszkańcy powiatu coraz chętniej korzystają z nowoczesnych rozwiązań – tylko za pośrednictwem urzędomatu wydano już ponad 2000 dowodów rejestracyjnych. Rekordowy okazał się kwiecień, kiedy aż 429 osób odebrało dokument właśnie w ten sposób. Co istotne, aż 60% odbiorów odbywa się poza godzinami pracy urzędu, głównie między godziną 15:30 a 18:30, co czyni to rozwiązanie idealnym dla osób pracujących lub mających ograniczony czas w ciągu dnia.
Dzięki urzędomatowi ponad 2000 osób mogło odebrać dokument bez konieczności stania w kolejkach, co przełożyło się na sprawniejszą obsługę mieszkańców. W całym pierwszym półroczu 2025 roku wydano łącznie 15 510 dowodów rejestracyjnych – aż o 1196 więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ten wzrost to m.in. efekt uruchomienia urzędomatu, który znacząco ułatwił dostęp do usług i przyspieszył proces wydawania dokumentów.