
Z kolei całkowita wartość projektu realizowanego przez gminę Mielnik wynosi ponad 870 tys. zł, a dofinansowanie przekracza 740 tys. zł.
W ramach projektu urząd wdroży e–usługi związane z prowadzeniem spraw w zakresie podatków od osób fizycznych i prawnych. Dodatkowo interesanci urzędu będą mogli drogą elektroniczną załatwić sprawy związane z wydaniem różnorakich zaświadczeń, zezwoleń oraz złożyć wnioski.
Jak podkreślił wójt Marcin Urbański, lepszy i nowszy system to duża oszczędność czasu, przede wszystkim mieszkańców, ale też urzędników obsługujących sprawy.
– Usprawni to samo działanie urzędu, chociażby ze względu na sam obieg dokumentów. Chcemy, by nowy system, który będziemy wprowadzać, był jak najbardziej przejrzysty i jak najlepiej usprawnił pracę naszego urzędu. Chcemy też, by był stabilny, stąd nowa serwerownia czy też agregat, który zapewni jego stałą pracę. To też podniesienie bezpieczeństwa danych mieszkańców, a także usprawnienie i przyśpieszenie ich obsługi – mówił.
Planowane zakończenie realizacji projektów to przełom maja i czerwca 2026 r.
Monika Pańko
red.: Julia Szypulska
fot.: Krzysztof Duszyński
Źródło: Urząd Marszałkowski