
Terenowy Punkt Paszportowy w Ostrowcu Świętokrzyskim będzie otwarty już od 1 lipca. W instytucji będzie można załatwić formalności związane zarówno ze złożeniem wniosku o wydanie paszportu, jak i odebraniem gotowego dokumentu.
Punkt będzie się mieścił w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego przy ul. ul. Jana Głogowskiego 3/5 (wejście od Placu Świętego Floriana). Będzie czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 8-15.
To pierwszy w województwie Terenowy Punkt Paszportowy. Do tej pory w naszym regionie formalności związane z wyrabianiem paszportów można było załatwić tylko w Kielcach, w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim.
– Z usług ostrowieckiego punktu będą mogli korzystać również mieszkańcy innych powiatów czy województw, ponieważ przy wyrabianiu paszportu nie obowiązuje rejonizacja. Przypominamy również, iż wniosek o wydanie paszportu należy złożyć osobiście, jak również osobiście odebrać ten dokument. Z kolei złożenie wniosku dla osoby małoletniej wymaga obecności obojga rodziców – informuje Angelina Kosiek, rzecznik wojewody świętokrzyskiego.
By dokonać formalności, należy przygotować dokument tożsamości oraz spełniające określone warunki techniczne aktualne zdjęcie zrobione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku.
– Pełna opłata za wydanie paszportu wynosi 140 zł i dotyczy to osób pełnoletnich do ukończenia 70. roku życia, nieposiadających uprawnień do obniżenia opłaty. Osoby małoletnie między 12. a 18. rokiem życia zapłacą za paszport 70 zł, natomiast małoletni do 12. roku życia - 30 zł. Zwolnienia z opłat przysługują m.in. tym, którzy w dniu złożenia wniosku mają ukończone 70 lat. Płacić można kartą lub gotówką – wyjaśnia Kosiek.
Tylko do końca maja tego roku złożono ponad 16 tys. wniosków, a wydano ok. 15 tys. paszportów.
Wszelkie informacje dotyczące zasad wydawania paszportów, terminów oraz obowiązujących opłat dostępne są na stronie Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego www.kielce.uw.gov.pl (w zakładce „Paszporty”).