Już po raz dziewiąty na mazurskich jeziorach spotkają się jedni z najbardziej rozpoznawalnych twórców internetowych w Polsce, by stanąć do żeglarskiej rywalizacji.
Regaty Influencerów odbędą się tradycyjnie w Węgorzewie na jeziorze Święcajty, czyli w samym sercu Mazur. Na starcie stanie ponad 50 twórców, w tym zarówno stali bywalcy i nowi uczestnicy. Celem wydarzenia jest nie tylko sportowa rywalizacja, ale też promocja regionu, żeglarstwa, aktywnego wypoczynku w trybie offline.
W dniach 16-19 maja, Ośrodek Szkoleniowy Róża Wiatrów w Węgorzewie ponownie zamieni się w najbardziej medialny port w Polsce. Wszystko za sprawą Regat Influencerów, wydarzenia, które łączy żeglarstwo z siłą social mediów. Przedstawiciele różnych platform – od Instagrama, przez TikToka i YouTube’a, aż po Twitcha – wsiądą na pokłady jachtów i zmierzą się w sportowej walce o prestiżowy Puchar Róży Wiatrów.
Wśród uczestników nie zabraknie znanych twarzy, takich jak Cyber Marian, PK Sisters, Daniel Grzyb, Coocharz, Bladi, Smav czy Hubert Gromadzki, którzy na pokładach jachtów czują się już niemal jak w domu. Jednak organizatorzy zapowiadają także świeżą krew – do rywalizacji dołączą influencerzy, którzy po raz pierwszy zamienią studio nagrań na żaglówkę.
– Celem Regat Influencerów od samego początku było nie tylko pokazanie żeglarstwa jako sportu dostępnego i emocjonującego, ale też promowanie Mazur jako miejsca, a co najważniejsze zainspirowanie młodzieży jak można aktywnie i w atrakcyjny sposób spędzać czas offline. Dzięki obecności influencerów docieramy z tym przekazem do setek tysięcy młodych ludzi w całej Polsce – mówi Bartek Milewski, właściciel
i założyciel szkoły żeglarskiej Róża Wiatrów.
Wydarzenie składa się z kilku etapów regatowych oraz z części integracyjno-edukacyjnej. Uczestnicy biorą udział w szkoleniach z podstaw żeglarstwa, uczą się współpracy na wodzie i poznają zasady etyki żeglarskiej. Wieczorami mają okazję wspólnie wymieniać się doświadczeniami, odpocząć przy ognisku i lepiej poznać siebie nawzajem – bez telefonów i kamer.
– Dla wielu naszych gości to pierwsze realne spotkanie z wodą, wiatrem i drużynową rywalizacją. I choć żeglowanie wymaga skupienia i odpowiedzialności, daje niesamowitą satysfakcję. Regaty Influencerów to świetny przykład na to, jak wartościowa może być obecność świata online w realnym świecie – dodaje Julia Podlewska – organizatorka Regat Influencerów.
Impreza z roku na rok zyskuje coraz większy rozgłos – zarówno w środowisku żeglarskim, jak i internetowym. Setki tysięcy wyświetleń relacji, dziesiątki tysięcy interakcji, a przede wszystkim mnóstwo pozytywnego feedbacku od widzów, którzy dzięki influencerom sięgają po mapy Mazur i zaczynają marzyć o rejsie – to efekty, które napędzają organizatorów do działania.
(info. prasowa)