Odbiór odpadów komunalnych z lokali użytkowych – przygotowanie do zamówienia publicznego

siemianowice.pl 4 godzin temu

Zgodnie z art. 6c ust. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie informuje o zamiarze przeprowadzenia
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od
właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne
(lokale użytkowe) na okres od 1 lutego 2026 r. do 31 stycznia 2029 r.
Jednocześnie Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie wyznacza termin do dnia 7 lipca 2025 r. na:

  • odwołanie przez właściciela nieruchomości oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania
    odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, o ile nieruchomość jest wyłączona z tego
    systemu na podstawie tego oświadczenia,
  • złożenie przez właściciela nieruchomości oświadczenia spełniającego wymagania o wyłączeniu się
    z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, o ile właściciel
    nieruchomości jest objęty tym systemem.

Wzory powyższych oświadczeń są dostępne na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie w zakładkach: „Urząd miasta” – „gospodarka odpadami
komunalnymi” – „System gospodarowania odpadami komunalnymi” – „Oświadczenie o wyłączeniu
z systemu gospodarowania odpadami komunalnymi”.

Zgodnie z art. 6c ust. 3e ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach odwołanie
oświadczenia, o którym mowa w ust. 3c pkt 1 ww. ustawy, oraz oświadczenie, o którym mowa w ust.
3b, są skuteczne od dnia, w którym zaczęła obowiązywać następna umowa w sprawie zamówienia
publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie
zamieszkują mieszkańcy, i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy. Prezydent
miasta jest obowiązany do zamieszczenia na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej
urzędu gminy, na stronie internetowej urzędu gminy oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informacji
o terminie obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów
komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy.

Szczegółowe informacje na temat możliwości wyłączenia się z gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości niezamieszkałych – wolnostojących budynków w których prowadzona jest działalność gospodarcza, znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, pod adresem: https://bip.msiemianowicesl.finn.pl/bipkod/042/004/001#

Formularz oświadczenia o wyłączeniu się z gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi dostępny jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, pod adresem: https://bip.msiemianowicesl.finn.pl/bipkod/042/004/016

W przypadku niejasności w przedmiotowym temacie prosimy o kontakt z pracownikami Wydziału Gospodarki Komunalnej pod nr tel. (32) 760-54-27, (32) 760-54-29, pod adresem e-mail: [email protected], lub w budynku Urzędu Miasta przy ul. Michałkowickiej 105.

Idź do oryginalnego materiału