Niewiele ponad rok dzieli Warszawę od uruchomienia trzech ostatnich stacji drugiej linii metra. Wykonawca zaczyna wyposażać tunele w instalacje elektryczne.
Jak informuje Bartosz Sawicki, rzecznik firmy Gulermak (generalnego wykonawcy drugiej linii metra), obecnie realizowane są prace murarskie w pomieszczeniach powstających stacji.
– Jeśli chodzi o stację C1, czyli tę stację przy Połczyńskiej, wykonane zostały już wyjścia, konstrukcja stacji jest już na miejscu. Są już dwa wentylatory, które będą służyły oczywiście wentylacji stacji i tunelów oraz całego odcinka – wyjaśnia Sawicki.
Nowe stacje drugiej linii metra. Kiedy koniec prac?
Zakończenie prac planowane jest na listopad 2026 roku. Pierwsze pociągi testowe przejadą tunelem już w następne wakacje.
– Następnym etapem będzie wpuszczenie tzw. skrajnika. To jest urządzenie prowadzone przez naszych geodetów, które dzięki mierników laserowych sprawdza wszystkie elementy, czy zostały wykonane zgodnie z projektem, centymetr po centymetrze, czy pociąg nie będzie miał żadnej kolizji – dodaje rzecznik Sawicki.
Po otwarciu nowego odcinka linii M2 cała sieć warszawskiego metra osiągnie w sumie 46 kilometrów długości i będzie miała 42 stacje.