Nowa linia autobusowa to odpowiedź na potrzeby mieszkańców nowej zabudowy mieszkaniowej. Zamiast planowanego wcześniej etapu przejściowego – z kursami wyłącznie po tzw. małej pętli – autobusy od razu pojadą trasą obejmującą więcej ulic: Karpią, Nową Mleczarską, Bielicową oraz Czarnucha. Pozwoliło na to przyspieszenie harmonogramu inwestycji realizowanych przez zewnętrznych deweloperów, którzy zgodnie z zapisami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego odpowiadali za budowę poszczególnych odcinków dróg.
– Szybsze zakończenie prac pozwoliło nam na zaplanowanie większego zasięgu nowej linii autobusowej już od pierwszego dnia jej funkcjonowania – informuje Zarząd Transportu Miejskiego. – Obecnie realizowane są prace wykończeniowe: oznakowanie przystanków i przygotowanie infrastruktury.
Równolegle wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu na ul. Sielawy. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania z 2015 roku, ulica ta ma mieć charakter ślepej drogi. Odcinek między ul. Naramowicką a budynkami 21A i 21B pozostanie dostępny dla ruchu kołowego. Dalej droga przechodzi w ulicę wewnętrzną należącą do prywatnego właściciela, z dojazdem od strony Nowej Mleczarskiej. Dotychczasowy łącznik między obiema częściami ul. Sielawy, który wykorzystywano czasowo na potrzeby budowy i przejazdów technicznych, przestanie pełnić funkcję drogową.
Na łączniku obowiązywać będzie wyłącznie ruch pieszy i rowerowy. Choć oznakowanie zostało wprowadzone przez wykonawcę nieco przedwcześnie, ZDM zobowiązał go do jego tymczasowego zasłonięcia do czasu formalnego wdrożenia zmian.
Mieszkańcy okolicznych bloków nie muszą się obawiać o dostęp do swoich posesji – dojazd zapewniony zostanie z obu stron: od ul. Nowej Mleczarskiej oraz dolnego odcinka ul. Sielawy. Z kolei nowa linia autobusowa ma znacznie poprawić dostępność komunikacyjną całego osiedla, wpisując się w długofalowe plany rozwoju tej dynamicznie rozbudowującej się części Poznania.
