W przetargu złożono osiem ofert, mieszczących się w przedziale od 88 do 126 mln zł. O zwycięstwie zadecydowały trzy kryteria: cena (60%), długość gwarancji na ekrany akustyczne (10%) oraz gwarancja na obiekty mostowe (30%).
Nowa obwodnica będzie miała 2,6 km długości. Rozpocznie się rondem na skrzyżowaniu DK94 z DK73 (ul. Lwowska), przetnie rzekę Dulcza i ominie Pilzno od wschodu. Zakończy się kolejnym rondem w Strzegocicach. Droga będzie miała przekrój 1x2 (po jednym pasie w każdym kierunku) oraz pełną infrastrukturę towarzyszącą – odwodnienie, oświetlenie, ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt, most na Dulczy i zbiorniki retencyjne. Powstaną też jezdnie dodatkowe dla ruchu lokalnego, ciągi pieszo–rowerowe oraz system zarządzania ruchem.
https://korso.pl/wiadomosci/nowa-podstacja-pogotowia-w-radomyslu-wielkim-czekamy-na-wbicie-pierwszej-lopaty/D19wurBLnfx0b5MPWFiPRealizacja ma potrwać 35 miesięcy od podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych (grudzień–marzec). Przy braku opóźnień, kierowcy pojadą nową trasą w 2029 roku.
Budowa obwodnicy Pilzna to element większego projektu modernizacji DK73. Wraz z obwodnicami Jasła oraz Brzostku i Kołaczyc, a także przebudową odcinka Pilzno–Brzostek, kierowcy zyskają około 35 km nowoczesnej trasy, w dużej części poprowadzonej nowym śladem.
DK73 jest kluczową drogą w układzie komunikacyjnym kraju, łączącą Kielce z Jasłem. Stanowi także fragment szlaku w kierunku granicy z Ukrainą (Krościenko) i Słowacją (Barwinek), co czyni inwestycję istotną nie tylko dla regionu, ale i dla całej sieci transportowej Polski.