Nowa droga ma połączyć dwie dzielnice Opola. Jest warunek

8 godzin temu

O tym, iż ulica Kowalczyków (dawna Obrońców Stalingradu) przechodząca potem w ulicę Strzelecką, wymaga modernizacji, słychać od lat. Kierowcy od czasu do czasu dostają tam wymianę części nawierzchni. Ale już jazda rowerem lub poruszanie się pieszo wzdłuż tej drogi do najbezpieczniejszych nie należą. Na sporym odcinku po obu stronach nie ma chodnika, a także dość szerokiego pobocza. Nowa droga pieszo-rowerowa w Opolu ma poprawić sytuację niechronionych uczestników ruchu.

Z dokumentacji przetargowej wynika, iż trasa ma liczyć blisko trzy kilometry długości. Początek ma być na wysokości przejścia dla pieszych przy wjeździe do centrum przesiadkowego firmy Sindbad. Koniec zaś drogowcy planują w za rondem im. Jerzego Szczakiela na wylocie z Opola, na wysokości drogi prowadzącej do restauracji Zagłoba.

Nowa droga pieszo-rowerowa w Opolu oznacza wycinkę drzew?

Obecnie po obu stronach ulicy Kowalczyków i Strzeleckiej na odcinku, na którym powstać ma nowa droga pieszo-rowerowa w Opolu, rosną drzewa. Zapytaliśmy w Miejskim Zarządzie Dróg czy realizacja będzie oznaczać wycinkę po obu stronach drogi, czy tylko po jednej.

– To jest przetarg na dokumentację projektową. Dlatego na ten moment nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Jak zawsze będziemy robili wszystko, aby wycinka, jeżeli już będzie konieczna, to była w jak najmniejszym zakresie – mówi Mariusz Chałupnik, rzecznik MZD.

Otwarcie ofert nastąpiło miesiąc temu, jednak do tej pory nie ma rozstrzygnięcia tego przetargu. Wpłynęły cztery zgłoszenia, z najtańszym od firmy BM Budowa z Katowic wartym blisko 320 tys. zł. A właśnie tyle MZD planuje wydać na ten cel.

Nowa droga pieszo-rowerowa w Opolu może oznaczać wycinkę przydrożnych drzew – fot. PIG

Zatwierdzenia wyboru jeszcze nie ma. Wiadomo jednak, iż jeżeli nastąpi, to wykonawca będzie miał 15 miesięcy na realizację zadania. To zaś dzieli się na dwie części. Pierwsza to przygotowanie koncepcji, a potem dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz ze wszystkimi pozwoleniami wymaganymi do rozpoczęcia poszukiwań firmy, która wykonałaby prace budowlane.

W dokumentacji przetargowej MZD zastrzegło jednak, iż nowa droga pieszo-rowerowa w Opolu musi spełnić jeden warunek, jeżeli ma się doczekać realizacji. Z koncepcji musi wynikać, iż jej wykonanie leży w interesie społecznym. jeżeli z jakiegoś powodu urzędnicy na bazie koncepcji uznają, iż realizacja tej trasy nie ma sensu, to zwycięska firma nie przygotuje dokumentacji projektowej. A trasa nie powstanie.

***

Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania

Idź do oryginalnego materiału