Uroczysta gala rozstrzygnięcia 22. edycji Konkursu odbyła się 3 października, na Tour-Salon 2025 w Poznaniu. Uczestniczyli w niej m.in. poseł Jakub Rutnicki, Minister Sportu i Turystyki, Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Małgorzata Wilk-Grzywna.
Nagrodę odebrał Zbigniew Pawlak, prezes zarządzającego jedynymi obiektami z listy UNESCO w woj. śląskim Stowarzyszenia Miłośników Ziemi Tarnogórskiej. To już kolejny certyfikat w kolekcji organizacji. W 2014 r. Najlepszym Produktem Turystycznym została wyróżniona Zabytkowa Kopalnia Srebra, a 5 lat później ten sam obiekt odebrał tzw. „oskara” polskiej turystyki, czyli Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej.
Polska Organizacja Turystyczna od 2003 roku prowadzi konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny. Celem jest podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej poprzez kreowanie produktów, które nie tylko wyróżniają się atrakcyjnością turystyczną, ale także są nowatorskie, przyjazne turystom i dające wiele możliwości spędzenia w interesujący sposób wolnego czasu. Przy ocenie kandydatur brane są pod uwagę między innymi dostępność dla turysty czy wykorzystanie nowoczesnych technologii i innowacji w rozwoju produktów. Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej stanowią rekomendację i gwarancję usług na najwyższym poziomie. Nagrodzeni objęci są programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej, co zwiększa ich rozpoznawalność w kraju i za granicą.
Posiadanie Certyfikatu POT jest cenną nagrodą – prestiżowo i wizerunkowo. Posiada też wartości praktyczne. Podnosi rangę produktu turystycznego, wzmacnia jego pozycję w oczach klientów. Odgrywa rolę marketingowego atutu w prowadzonych kampaniach promocyjnych. Często turyści poszukujący pomysłów na zwiedzanie kolejnych miejsc, kierują się szlakiem nagrodzony właśnie certyfikatami POT.