Nie ma czasu w to, aby włodarze z powiatów złotoryjskiego i lwóweckiego boczyli się na prezydenta Legnicy za apel o natychmiastowe wstrzymanie prac nad projektem rewitalizacji linii kolejowej nr 284 w obecnym kształcie. Z danych Urzędu Miasta w Legnicy wynika, iż za dnia przez tory przy ul. Chojnowskiej przejeżdża w ciągu minuty około 12 samochodów. Opuszczenie rogatek na jedną minutę zatrzyma te 12 samochodów przez jedną minutę po obu stronach torowiska. jeżeli rogatki pozostaną opuszczone 4-5 minut, liczba samochodów czekających na ich podniesienie wzrośnie do 48 – 60. Sznur aut przed szlabanami wydłuży się wówczas z kilkudziesięciu do kilkuset metrów. Wiele zależy więc od tego, jak gwałtownie będą opuszczane i podnoszone kolejowe rogatki; na ile można przyspieszyć tę operację bez narażenia użytkowników drogi na niebezpieczeństwo. Przy planowanych 32 pociągach pasażerskich w ciągu dnia, krótszy lub dłuższy korek będzie tworzył się co mniej więcej 30 minut. W rzeczywistości częściej, bo tą samą trasą będzie transportowane kruszywo z kamieniołomów Pogórza Kaczawskiego. Nie przestaną też jeździć pociągi zaopatrujące hutę KGHM. Wbrew temu, co mówi prezydent Maciej Kupaj, wątpliwe jest, aby choćby w g