- Triumph Motorcycles prezentuje nową edycję Modern Classic Icon, dostępną tylko w 2025 roku.
- Kultowe logo jednorazowo powróci na siedem wyjątkowych modeli.
Triumph Motorcycles zaprezentował nową kolekcję Modern Classic Icon Editions na rok 2025, dla której przywrócono logo Triumph’a, pochodzące z 1907 roku.
Logo nie było widziane na oryginalnych zbiornikach Triumph’a od ponad 100 lat, a edycja będzie ograniczona do zaledwie siedmiu charakterystycznych i kultowych motocykli z gamy Modern Classics, łączących dziedzictwo z nowoczesnym, klasycznym stylem i osiągami. Dzięki najwyższej jakości detalom i niepowtarzalnemu charakterowi nowe, pełne klasy, inspirowane customami modele Triumph’a oddadzą hołd bogatej historii marki.
Triumph Icon – zobacz video, tak wyglądają te motocykle:
Dostępnych jest siedem modeli, każdy z wyrafinowaną kombinacją kolorów Sapphire Black i Aluminum Silver, które doskonale uzupełniającą ich autentyczny i oryginalny design. Każdy z nich, starannie wykonany z nieskazitelnym wykończeniem, ma manualnie malowane szparunki i ekskluzywną grafikę przedstawiającą logo w postaci złotego napisu w stylu edwardiańskim. Wyjątkowa grafika oddaje istotę pierwszych modeli, a poprzez charakterystyczne schematy kolorów, motocyklom dodano nowego wyrazu, od swobodnej elegancji Bonneville’a T100 i T120, przez surowy wygląd Scramblera 900, 1200 X i 1200 XE, po customowy wizerunek Bobbera i Speedmastera.
Dyrektor Handlowy Triumph’a, Paul Stroud, powiedział: „Triumph’y z gamy Modern Classics cieszą się niezmienną reputacją posiadania oryginalnego stylu, wysokiej jakości wykonania, wykończenia premium i nowoczesnych osiągów. To właśnie ta autentyczność, połączona z dziedzictwem i pasją ucieleśnioną w logo z 1907 r., będzie miała szerokie uznanie zarówno wśród młodszych, jak i starszych motocyklistów. Dzięki uderzającym, nowym zestawieniom malowań, spersonalizowanej grafice i niestandardowym logo, Icon Editions doskonale łączą dziedzictwo, styl i współczesne możliwości, są idealne dla tych motocyklistów, którzy poszukują klasycznego stylu, ale jednocześnie cenią współczesne osiągi”.
IKONA TRIUMPH’A
Logo motocykli Triumph, uważane za ikonę przez wielu motocyklistów, jest szanowane i kochane na całym świecie. Pierwsze logo z roku 1902, będące znakiem towarowym, przedstawiało tarczę; był to heraldyczny projekt w kształcie herbu, który zawierał nazwę firmy, Triumph Cycle Co. Ltd i miejsce produkcji motocykli, miasto Coventry. Emblemat ten, w roku 1907 został zastąpiony nowym, słownym logotypem w postaci napisu Triumph. Chociaż był używany przez zaledwie siedem lat, ta wersja logo Triumph’a przetrwała w niezliczonych, customowych projektach, sygnowanych przedmiotach kolekcjonerskich, a fani wybierali je choćby jako wzór tatuaży.
Zobacz też: Historia marki Triumph, geneza powstania, opis i daty logotypów.
Dodanie słowa „Motors” do logotypu w 1915 r. posunęło projekt do przodu, jednak w latach 20. Triumph powrócił do wizerunku kolorowego herbu. Krótkotrwała zmiana w 1932 r. wprowadziła owalne logo z wizerunkiem kuli ziemskiej, które w roku 1934 zostało ponownie zastąpione zaktualizowanym znakiem słownym, pisanym wielkimi literami. Ponowna aktualizacja miała miejsce w roku 1936, polegała na pogrubieniu czcionki i linii łączącej litery pod napisem, logo to było używane przez ponad 50 kolejnych lat. W 1990 r. wersja w kolorze niebieskim była wyrazem subtelnej ewolucji marki, motyw został odświeżony ponownie w 2005 r., kiedy to usunięto podkreślenie. W 2013 r. pojawiło się po raz pierwszy nowocześnie wyglądające logo, znany nam w tej chwili znak słowny w czarnej stylistyce i dodatkowe, nowoczesne logo w formie trójkąta.
Pamiętne, pisane logo z 1907 r. zostało przywrócone na rok 2025., by tworzyć grafikę Icon Editions.
ODKRYJ KOLEKCJĘ TRIUMPH ICON
Wykonane z precyzją i dbałością o szczegóły, łączące wyjątkowy design z najlepszą jakością i inżynierią, motocykle z edycji Icon charakteryzują się dwukolorowym malowaniem, łączącym barwy Sapphire Black i Aluminium Silver, posiadają pięknie wykończone panele boczne pasujące do zbiorników paliwa, co razem tworzy uderzający kontrast, za pomocą którego każdy model wyróżnia się z tłumu.
Każda elegancka krzywizna i rzeźbiony detal, które nadają motocyklom z linii Modern Classics ich własną, unikalną sylwetkę, są pięknie podkreślone i dopracowane dzięki manualnie malowanych szparunków, które w kolorze czarnym lub złotym stanowią linię podziału kolorów. Dodatek w postaci złotego logo Triumph’a i ekskluzywna grafika modeli Icon Edition na zbiornikach i panelach bocznych, jeszcze bardziej podkreśla prezencję każdego motocykla.
Nowy Bonneville T100 Icon Edition
Próbując uchwycić ducha brytyjskiej klasyki, nowy Bonneville T100 Icon Edition wykończony w kolorze Aluminium Silver, wzmocnionym głębokimi akcentami koloru Sapphire Black na zbiorniku i panelach bocznych, tworzy stonowany i swobodny styl retro. manualnie malowane, czarne szparunki i złote logo Triumph’a z 1907 roku dopełniają wyglądu. Idealny dla tych, którzy cenią ponadczasowy styl z nowoczesnymi możliwościami.





Dzięki bogatemu w moment obrotowy, silnikowi Bonneville 900 cm3 o niskiej bezwładności, który generuje moc 65 KM przy 7 400 obr./min i 80 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 3 750 obr./min, Bonneville T100 Icon Edition pozwala na inspirującą pewność jazdy, która jest również możliwa dla kierowców z prawem jazdy kategorii A2. Wysokiej jakości przedni, kartridżowy widelec w połączeniu z podwójnymi, tylnymi amortyzatorami i 32-szprychowymi kołami w klasycznym stylu, dodatkowo zwiększają zwinność i łatwość prowadzenia T100.
Nowy Bonneville T120 Icon Edition
Wyjątkowy Bonneville T120 Icon Edition z głębokim kolorem Sapphire Black na zbiorniku, połączonym ze srebrnymi akcentami i manualnie malowanymi, złotymi detalami, łącząc dziedzictwo i osiągi, zapewnia ekscytującą jazdę. Złote logo Triumph’a z 1907 roku znajdujące się na zbiorniku i dodaje dodatkowej nuty prestiżu, wzmacniając jego wyjątkowy charakter na drodze.





Zaawansowany technologicznie i naszpikowany nowoczesnymi funkcjami T120 Icon Edition, posiada najwyższej klasy specyfikację, obejmującą 41-milimetrowy widelec kasetowy, podwójne tylne amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego i podwójne przednie zaciski hamulcowe Brembo z ABS-em. Specjalnie zestrojony, dwucylindrowy silnik o pojemności 1200 cm3 zapewnia moc, dostępną już od niskich obrotów aż do ich średniego zakresu, dając ekscytującą wydajność przez cały czas. 105 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnych jest już w niskim zakresie 3 500 obr./min, a moc maksymalną 80 KM osiąga przy 6 550 obr./min.
Nowy Scrambler 900 Icon Edition
Kolory Sapphire Black i Aluminium Silver w modelu Scrambler 900 Icon Edition oddają ducha przygody, podkreślając jego dominującą postawę podczas jazdy. Odważne kolory zbiornika i aluminiowy, srebrny pasek na nim z unikalną grafiką Icon i kultowym, złotym logo Triumph’a z 1907 r. tworzą uderzający kontrast z błotnikami w malowaniu Sapphire Black. manualnie malowane szparunki dodatkowo podkreślają jego wyróżniający się wygląd, sprawiając, iż będzie to doskonały wybór zarówno do jazdy miejskiej jak i off-roadowej.





Zaprojektowany by poradzić sobie z każdą drogą, Scrambler 900 wyposażony jest w silnik Bonneville z dużą ilością mocy, o wysokim momencie obrotowym i pojemności 900 cm3, a przepustnica ride-by-wire zapewnia mu doskonałe prowadzenie i kontrolę. 19-calowe przednie i 17-calowe tylne, czarne, szprychowane koła i niska wysokość siedziska 790 mm zwiększają poczucie pewności siebie. Wszystko to sprawia, iż ten model, który można przekonwertować na dopuszczony do jazdy z prawem jazdy kategorii A2, jest niezwykle dostępny, łatwy w manewrowaniu i przyjemny dla wszystkich rodzaju motocyklisty.
Nowy Scrambler 1200 X Icon Edition
Kontrastujący schemat kolorów Aluminium Silver i Sapphire Black zdobiący zbiornik Scramblera 1200 X Icon Edition uzupełnia jego odważny i wojowniczy charakter. Zbiornik posiada detale ze szczotkowanego aluminium i manualnie malowane szparunki, które obramowują dwa czarne, zwężające się ku siedzeniu, malowane na zbiorniku pasy i wycięcia na kolana. Odważne złote logo Triumph’a z 1907 r. i ekskluzywne logo Icon stanowią wyróżniające go akcenty.





Oprócz mocnego silnika Bonneville o pojemności 1200 cm3 z wysokim momentem obrotowym, gotowego do jazdy w terenie 21-calowego, przedniego koła oraz wykończenia w jakości premium, z którego znany jest Triumph, Scrambler 1200 X jest niezwykle dostępny, dzięki siedzeniu na wysokości 820 mm, dającego się obniżyć do 795 mm dzięki akcesoryjnej, niższej kanapy.
Nowy Scrambler 1200 XE Icon Edition
Posągowy wygląd modelu Scrambler 1200 XE w wersji Icon Edition podkreślono lakierem Phantom Black, który oplata obie strony srebrnego zbiornika, tworząc dwa, zwężające się pasy podkreślające jego atletyczny kształt, a anodowane na złoto widelce doskonale komponują się z manualnie malowanymi, złotymi szparunkami i złotym logo z 1907 r. na zbiorniku.





Radzący sobie z najtrudniejszym terenem, mocny i bogaty w moment obrotowy silnik Bonneville, mający 1200 cm3 pojemności i dający charakterystyczne brzmienie Scramblerowi 1200 XE, uzupełniono w płynnie reagującą przepustnicę ride-by-wire, zoptymalizowany pod kątem pokonywania zakrętów system ABS i kontrolę trakcji, zawieszenie klasy premium MarzocchiTM, zaciski Brembo Stylema® i bezdętkowe opony MetzelerTM Tourance®, o dwojakim zastosowaniu.
Nowy Bonneville Bobber Icon Edition
Dzięki niedużej wysokości i czystym liniom, z dominującą, czarną kolorystyką Bonneville Bobber Icon Edition zachowuje swój minimalistyczny urok. Srebrne, manualnie malowane detale i złote logo Triumph’a z 1907 roku na zbiorniku, kieruje wzrok na 16-calowe, grube przednie koło Bobbera i masywny, przedni widelec o średnicy 47 mm, co razem składa się na wygląd, który przyciąga wzrok i każdorazowo wyróżnia się podczas jazdy.





Bonneville Bobber zapewnia również niesamowity moment obrotowy 106 Nm przy 4 000 obr./min, a sprzęgło wspomagające go pozwala na płynniejszą pracę, dzięki czemu Bobber jest łatwo prowadzącym się i wygodnym motocyklem do jazdy.
Nowy Bonneville Speedmaster Icon Edition
Ociekający brytyjskim, customowym wyglądem w wyluzowanej stylistyce, z łagodnym, dwucylindrowym silnikiem o pojemności 1200 cm3 pozwalającym na komfortowe prowadzenie tego cruisera, Bonneville Speedmaster Icon Edition posiada srebrne wykończenie zbiornika i błotników. Zbiornik paliwa w centralnej części posiada pas w kolorze Sapphire Black oraz złote logo Triumph’a i ekskluzywną grafikę Icon. manualnie malowane szparunki nadają mu ostateczny szlif, dzięki czemu idealnie nadaje się na długie, relaksujące przejażdżki, gdzie liczy się zarówno komfort, jak i styl.






Dwucylindrowy silnik o pojemności 1200 cmł, z wysokim momentem obrotowym pozwala na responsywną jazdę, a sam moment i dostępność dużej mocy przy niskich i wysokich obrotach zapewniają specjalnie opracowane brzmienie. Wysokiej jakości 47-milimetrowe, kartridżowe widelce Showa w połączeniu z regulowanym napięciem wstępnym w ukrytym, tylnym zawieszeniu typu monoshock, zapewniają kierowcy doskonałą zwrotność, wygodę i kontrolę, zarówno podczas jazdy z pasażerem, jak i bez niego.
Więcej o modelach Icon Edition dowiesz się na stronie: https://www.triumphmotorcycles.pl