Poznaliśmy oferty w przetargu na budowę drogi z Inowrocławia przez Starą Wieś i Leszyce do Nowej Wsi Wielkiej. Najbliżej wygranej w przetargu jest Mirbud, który jest też wykonawcą trasy S10 na odcinku Solec Kujawski – Toruń Zachód.
Plany budowy drogi ciągną się od kilku lat. Już w 2022 roku Powiat Inowrocławski pozyskał dofinansowanie 200 mln zł na tę inwestycję, ale później zmieniła się koncepcja przebiegu trasy, a co za tym idzie – oddania jej do użytku. Z 2026 roku finisz prac przesunął się na 2028. Ostatecznie zdecydowano, iż przebudowa nie obejmie miejscowości Chrośna, więc nie powstanie nowe bezpośrednie połączenie z Solcem Kujawskim.
Mirbus najtańszy na obie części inwestycji
Powstał już Program Funkcjonalno-Użytkowy dla inwestycji. W czwartek poznaliśmy oferty złożone w przetargu na wykonanie w trybie „zaprojektuj i buduj” . Zamawiający zamierza przeznaczyć na inwestycję łącznie 204 mln zł – 142,8 mln zł brutto na pierwszy odcinek i 61,2 mln zł brutto na drugi odcinek.
Najtańsze propozycje na obie części przedstawiła firma Mirbud SA, która oczekuje 131,4 mln zł brutto za pierwszą część (mieści się w budżecie) oraz 66,3 mln zł brutto za drugą część (powyżej budżetu). Droższe oferty złożyły Budimex (183 i 97 mln zł), Strabag (173 i 87 mln zł), PRD Inodrog (170 i 85 mln zł) oraz Transpol Lider (107 mln zł za część drugą).
Pierwsza część prowadzi z ronda Solidarności w Inowrocławiu do Starej Wsi, czyli granicy gminy Rojewo i powiatu inowrocławskiego, a druga od granicy gmina Nowa Wieś Wielka i powiatu bydgoskiego do rejonu ulicy Przemysłowej w Nowej Wsi Wielkiej. W ramach tej części zadania powstanie też Solec Kujawski – Park przemysłowy Solec Kujawski, którego początek planowany jest na włączeniu do zjazdu z planowej S10 a koniec na włączeniu do DK10.