Dobiegają końca prace drogowe w ramach II etapu inwestycji związanej z budową dróg dojazdowych do wiaduktu WD-64, który powstał nad linią kolejową Warszawa–Katowice, w ciągu trasy S2 (Południowa Obwodnica Warszawy). Choć sam wiadukt zbudowano już w 2013 roku, przez ponad dekadę nie można było z niego korzystać – brakowało podstawowej infrastruktury drogowej.Wiadukt widmoWiadukt WD-64 został wybudowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad jako element obwodnicy, z założeniem, iż połączy ul. Witosa w Piastowie z ul. Orląt Lwowskich w Ursusie. Jednak przez 11 lat obiekt pozostawał zamknięty i odcięty od układu drogowego – mieszkańcy nazywali go „wiaduktem widmo”. Przez ten czas most nie był użytkowany, mimo iż mógł stanowić ważne połączenie lokalne i odciążyć inne ulice w rejonie.Finał prac coraz bliżejObecnie realizowane są ostatnie roboty wykończeniowe: układanie chodników, montaż barier zabezpieczających, oznakowanie poziome i pionowe, montaż oświetlenia oraz prace porządkowe. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na lipiec 2025 roku.Po ich zakończeniu Urząd Dzielnicy Ursus złoży wnioski o dopuszczenie do użytkowania nowo wybudowanej drogi zarówno po stronie Warszawy, jak i Piastowa. To formalny krok niezbędny do otwarcia trasy dla ruchu.Wnioski o kolejne inwestycjeRównolegle burmistrz Ursusa skierowały do miasta Piastów propozycje kontynuacji rozwoju infrastruktury w rejonie wiaduktu. Wśród nich znalazły się:przedłużenie ul. Szarych Szeregów w kierunku stacji PKP Warszawa–Niedźwiadek,budowa chodnika w ul. Wincentego Witosa do ul. Piastowskiej,kontynuacja budowy drogi wzdłuż trasy ekspresowej w stronę ul. Regulskiej.Dzięki zakończeniu obecnej inwestycji oraz współpracy samorządów, mieszkańcy Piastowa i Ursusa mają szansę na nowe, realne połączenie drogowe – długo oczekiwane i potrzebne.Przeczytaj również: