Jak zoptymalizować koszty materiałów w przychodni o 20%? 7 sposobów na inteligentne zarządzanie zapasami bez ryzyka dla pacjenta

1 tydzień temu
W dobie rosnących kosztów prowadzenia działalności medycznej optymalizacja wydatków to nie fanaberia, ale racjonalna strategia zarządzania przychodnią – przynajmniej dopóki nie oznacza ona kompromisów w kwestii jakości usług i nie niesie zagrożenia dla zdrowia pacjentów czy bezpieczeństwa personelu. Podmioty medyczne próbują różnych strategii, od zakupu tańszych (ale niestety przez to często słabszej jakości) artykułów, przez ograniczenie ilości materiałów zużywanych w procedurach (co jednak może oznaczać niższy standard usług) aż po ograniczanie liczebności czy liczby godzin personelu. Każda z tych metod jest inna ale łączy je jedno: nieskuteczność. Tymczasem rozwiązanie może być bardzo proste – niejednokrotnie kluczem do sukcesu jest mądre zarządzanie zapasami materiałów medycznych – tak, by były dostępne wtedy, kiedy są potrzebne, ale nie generowały zbędnych kosztów. Oto 7 sprawdzonych sposobów, które pomagają obniżyć koszty działania przychodni choćby o 20%, bez ryzyka operacyjnego.
Idź do oryginalnego materiału