Jak pomagamy osobom z niepełnosprawnościami i ich rodzinom na terenach powodziowych? Przeczytajcie relację naszej asystentki mobilnej Beaty z pracy w terenie w Kotlinie Kłodzkiej!
Pan Ryszard ma ponad 70 lat, ma orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym. Od 8 miesięcy mieszka w koszmarnych warunkach w kawalerce, w której na skutek zalania pojawiła się wilgoć i grzyb. Gdy odwiedziły go nasze asystentki mobilne, po 15min wdychania tego powietrza miały reakcję alergiczną.
Pan Ryszard mając podstawową emeryturę nie miał funduszy na osuszanie mieszkania. Palił więcej w piecu i czekał do wiosny z nadzieją, iż jak zrobi się cieplej, to wszystko samo wyschnie.
Tak się jednak nie stało.
Nikt mu nie powiedział, iż zamiast remontować mieszkanie, które jest blisko rzeki i znowu zostanie pewnie zalane, może wykorzystać pieniądze z zasiłku remontowo-budowlanego na relokację.
Dzięki kontaktowi z naszymi asystentkami oraz infolinią, uzyskał informacje i wsparcie w relokacji.
W międzyczasie pan Ryszard zamówił garaż kontenerowy, żeby miał gdzie składać sprzęty i meble, ale firma go oszukała i nie chce wystawić faktury, bez której nie zaliczą mu tego wydatku w ramach zasiłku i będzie musiał sam pokryć koszty (kilka tysięcy złotych).
Nasz prawnik napisał formalne pismo z upomnieniem o fakturę. o ile się do niego nie zastosują, pomożemy przejść z tą sprawę na drogę sądową.
Nasze asystentki oraz wolontariusze pomagają również panu Ryszardowi w umówieniu wizyt lekarskich i dotarciu do szpitala, gdy jest taka potrzeba.
Wsparcie dla Pana Ryszarda było możliwe w ramach projektu „Kompleksowe i długoterminowe wsparcie rodzin osób z niepełnosprawnościami na terenach powodziowych” finansowanego przez PFRON – Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Żródło materiału: Stowarzyszenie MUDITA